هنر نقاشی پشت شیشه که در گذشته جایگاه خاصی در عرصه معماری کشورمان داشته، از اصل خود دور افتاده است.

نقاشی پشت شیشه از اصل خود دور افتاده است
فرج‌الله ایران‌پور، مدیر موزه نقاشی پشت شیشه در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به جای خالی هنر نقاشی پشت شیشه در سبک‌های نوین معماری اشاره کرد و اظهار داشت: هنر نقاشی پشت شیشه که در گذشته جایگاه خاصی در عرصه معماری کشورمان داشته، امروزه از اصل خودش دور افتاده است.

وی افزود: از مشکلات دیگر موجود بر سر راه هنرمندان فعال در عرصه نقاشی پشت شیشه می‌توان به معرفی نشدن این هنر و دل‌سردی آنها از ادامه مسیر اشاره کرد.

مدیر موزه نقاشی پشت شیشه با تاکید بر تاثیر قابل توجه و مثبت بخش خصوصی در معرفی این هنر اظهار داشت: امروزه اگر موزه‌هایی چون موزه رضا عباسی را ببندیم، اتفاقی نمی‌افتد. ولی اگر موزه فرش و یا نقاشی پشت شیشه بسته شود، جلوی یک هنر بسته می‌شود. بنابراین نباید به موزه‌ها با دید درآمدزایی نگاه کرد؛ زیرا این امر با تعریف هنر هماهنگی ندارد.

ایران‌پور ادامه داد: هم اکنون ما توانسته‌ایم علاقه‌مندان زیادی را جذب رشته نقاشی پشت شیشه بکنیم و تا حدودی نیز توجه مردم را به این هنر جلب کرده‌ایم. البته هنوز با آنچه می‌خواستیم فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: بعد از 12 یا 13 سال هنرمندانی را برای دریافت نشان درجه یک هنری معرفی کردیم و فکر می‌کنم با توجه به محدودیت های مالی موجود گام‌های خوبی در جهت احیای هنر نقاشی پشت شیشه برداشته‌ایم.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.