ضیافت افطاری با موضوع مباحث فرهنگی-معنوی به‌همت بنیاد نخبگان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مراسم ضیافت افطاری با موضوع مباحث فرهنگی–معنوی با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان، اساتید دانشگاه‌های استان و جمعی از مستعد‌ان برتر در خرّم‌آباد برگزار شد.
امیری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان با اشاره به نقش مهم روحیۀ دینی در توسعه و رشد علم و فناوری، گفت: در راستای ترویج فرهنگ انس با قرآن و معارف عترت در بین اجتماعات نخبگانی، مراسم ضیافت افطاری با موضوع مباحث فرهنگی-معنوی در ماه مبارک رمضان با هدف تعمیق انگیزه‌های معنوی برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه روحیه دینی حاکم بر جامعۀ نخبگانی بومی، کشور را به مسیری هدایت می‌کند که افق و چشم‌انداز جامعه به آن معطوف است.

در ادامه، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین فلاحی‌اصل؛ معاون فرهنگی دانشگاه لرستان نیز با اشاره به اینکه نیروی‌انسانی متخصص و متعهد بزرگترین داشتۀ هر کشوری است، گفت: جامعۀ نخبگانی هر استانی، ذخایر انسانی، اجتماعی و علمی هستند که در مباحث دینی و اعتقادی نیز می‌توانند الگو باشند.

وی افزود: باور اعتقادی عمیق در بین جامعۀ نخبگانی می‌تواند زمینه‌ساز تحول بزرگ در مباحث علمی نیز باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی اصل با اشاره به لزوم توانمندسازی روحی، علمی و عملیاتی جامعۀ نخبگانی در تمامی ساحت‌ها، برگزاری اینگونه مراسم‌ها را فرصتی مغتنم برای ارتقاء توان و افزایش داشته‌های فرهنگی مستعدان‌برتر دانست.

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان در ادامه با اشاره به مفاخر علمی و دینی کشور به‌عنوان ذخایر ارزشمند جامعه، گفت: این افراد الگوی بسیار مناسبی برای مستعدان‌ برتر در مسیر نخبگی هستند که مطالعه زندگی آنان می‌تواند تحول بزرگ و مثبت در زندگی مستعدان‌برتر ایجاد کند.

در ادامه این مراسم، مستعدان‌ برتر سؤالات دینی و فرهنگی و همچنین دغدغه‌های خود را در جلسه پرسش و پاسخ مطرح کردند.

در پایان این مراسم، نماز جماعت، ضیافت افطاری و صرف شام در محل برگزاری برنام فرهنگی ماه مبارک رمضان برگزار شد.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.