رئیس پلیس راهور بروجرد:

فعال بودن دوربین‎های طرح پایش تصویری در ۱۳ نقطه شهر بروجرد

رئیس پلیس راهور شهرستان بروجرد گفت: دوربین‎های طرح پایش تصویری هم اکنون در بیش از ۱۳ نقطه شهر بروجرد فعال هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ابراهیمی گفت: تا چند ماه آینده دوربین‎های طرح پایش تصویری در شهر بروجرد به بیش از ۴۰ نقطه افزایش می‎یابند.
وی عنوان کرد: میادین غزه، توحید، صفا، قیام، شهدا، تختی، آیت‎الله بروجردی و زائران کربلا و چهار راه‎های رودکی و حافظ از جمله مناطقی هستند که دوربین طرح پایش تصویری در آن‌ها نصب شده است و تخلفات رانندگی به صورت آنلاین ثبت و ضبط می‎شوند.

رئیس پلیس راهور بروجرد گفت: دوربین‎های ثبت جرائم در همه تقاطع‎‌ها و میادین نصب می‎شوند و تخلفات رانندگی اعم از عبور از چرغ قرمز، توقف روی خط عابر پیاده، حرکت در خلاف جهت، حرکات نمایشی و هر گونه تخلف دیگر از سوی رانندگان خودرو‌ها و موتورسیکلت‎‌ها ثبت و ضبط شده و به مرکز مانیتورینگ انتقال داده می‎شوند.

ابراهیمی در ادامه افزود: از آنجا که دو عکس از خودرو‌ها در نمای نزدیک و دور گرفته می‎شود، رنگ، نوع و شماره پلاک خودرو‌ها و موتورسیکلت‎‌ها کاملا مشخص و قابل خواندن است.

وی افزود: در تلاشیم که طی قراردادی با اداره پست و یا شرکت مخابرات شهرستان بروجرد رانندگان متخلف را از طریق ارسال پیامک و یا بسته‎های پستی از جرائم خود مطلع کنیم.

رئیس پلیس راهور بروجرد گفت: از آنجا که اکثر نقل و انتقالات خودرو‌ها و موتورسیکلت‎‌ها به صورت قولنامه‎ای انجام می‎شود، رانندگان در زمان اخذ خلافی از میزان جرائم ثبت شده خود توسط دوربین‎های طرح پایش تصویری مطلع می‎شوند.

ابراهیمی گفت: از آنجا که تخلفات رانندگی بر روی پلاک خودرو و موتورسیکلت ثبت می‎شوند، قطعأ نمره منفی برای صاحبان پلاک‎‌ها محسوب می‎شود.

وی افزود: با توجه به گستردگی حوزه شهری بروجرد و کمبود نیروی انسانی در حوزه برخورد با تخلفات رانندگی از یک سو و ضرورت کاستن از نیروهای انسانی و گرایش به سمت تجهیزات الکترونیکی از سوی دیگر، اجرای طرح پایش تصویری از منظر امنیت و نظم‎بخشی به شهر کاملأ ضرورت دارد.

رئیس پلیس راهور بروجرد تصریح کرد: از آنجا که ماموران راهنمایی و رانندگی در همه ۲۴ ساعت شبانه روز در معابر حضور ندارند و امکان برخورد آن‌ها با همه تخلفات وجود ندارد، طرح پایش تصویری این امکان را فراهم می‎کند که تخلفات رانندگی به صورت شبانه روزی ثبت و ضبط شوند.

ابراهیمی افزود: همه خودروهای سواری شخصی، وانت بار‌ها و نیسان‎های باری که در روز موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان و در زمان تردد و ترافیک می‎شوند، از طریق دوربین‎های طرح پایش تصویری شناسایی شده و برگه جریمه به صورت حضوری به آن‌ها ارایه می‎شود.
وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت‎‌ها نیز در طرح پایش تصویری به شدت تحت کنترل هستند، گفا: در صورت هر گونه عبور از پیاده‎رو، تک چرخ و حرکات نمایشی توأم با ایجاد مزاحمت، نداشتن کلاه ایمنی و حرکت در خلاف جهت با رانندگان موتورسیکلت‎‌ها برخورد می‎شود.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.