فرمانده انتظامی شهرستان كرمان گفت: در تلاشيم، تمام تكايا و مساجد، زیر پوشش پليس قرار گيرند تا بتوانيم با تعيين مسئوليتی ثابت، به نحو احسن امنيت را برقرار كنيم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ روانبخش افزود: براساس تدابير انديشيده شده، نقاط پر تردد شهر به صورت ويژه مورد رصد پليس قرار می گیرند.

اين مقام انتظامی در ادامه با انتقاد از عدم نظارت برخی از خانواده ها بر نحوه حضور فرزندان در مراسم شب هاي قدر، خاطرنشان كرد: والدين بايد سعی كنند تا فرزندان را به همراه خود به مساجد ببرند چرا كه عدم نظارت بر رفت و آمد آن ها باعث به وجود آمدن مسائل بسياری خواهد شد.

وي تصریح کرد: افزايش نزاع های خيابانی، ايجاد مزاحمت و به وقوع پيوستن تصادفات گسترده از جمله پيامدهای ناگوار حضور بدون نظارت كودكان و نوجوانان پيرامون محيط مساجد و تكايا است.

سرهنگ روانبخش خالی از سكنه شدن منازل در ليالی قدر را نیز سبب افزايش آمار سرقت ها دانست و از شهروندان خواست: ضمن توجه بیشتر به استفاده از قفل های ایمن و استاندارد، در هنگام خروج کلیه درهای منزل را با دقت قفل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان یادآور شد: گاوصندوق ها اماكن امنی برای نگهداری طولانی مدت اشيا گران بها نیستند و شهروندان باید با سپردن طلا، جواهرات و وجوه نقد خود به صندوق امانات بانك ها از وقوع سرقت ها پيشگيری كنند.

سرهنگ روانبخش افزود: نصب دزدگير در منازل را بيشتر جدی بگيريم، چرا كه اقدامات پيشگيرانه می تواند احتمال وقوع سرقت را تا حد قابل قبولی كاهش دهد.

وی سرقت موتور سيكلت، خودرو و قطعات وسايل نقليه را از جمله مهم ترين سرقت های احتمالي بر اساس الگو های سال های گذشته در این شب ها خواند و تاكيد كرد: حتما وسايل نقليه خود را در پاركينگ های از پيش تعيين شده كه تحت نظارت مستقيم پليس هستند، پارك کنيد و از رها كردن اين وسايل در كوچه پس كوچه های كم تردد شهر بپرهيزيد.

سرهنگ روانبخش با گوشزد كردن توصيه هاي امنيتی به صاحبان خودرو خاطرنشان کرد: استفاده از قفل پدال و فرمان، تعبيه كليد مخفی و نصب سيستم دزدگير می تواند در تأمين امنيت وسايل نقليه شما بسيار موثر باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان كرمان ضمن التماس دعا و آرزوی شبی معنوی و به دور از مسئله برای همشهريان، تصریح کرد: شهروندانی كه قصد حضور در مراسم شب های قدر را دارند، می توانند بدون استفاده از خودروی شخصی با خودروهای عمومی در مساجد و تكايا حضور يابند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار