مسئول پایگاه انتقال خون بروجرد:

کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون در ماه رمضان/افزایش خون‎گیری در بروجرد به سه شیفت کاری

مسئول پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: در ماه مبارک رمضان با کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون مواجه می‎شویم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حامدی گفت: در ماه مبارک رمضان پایگاه انتقال خون این شهرستان در سه شیفت کاری از ۳۰: ۷ صبح تا ساعت ۲۴ آماده خون‎گیری از اهداء کنندگان است.

وی عنوان کرد: همچنین در شب ‎های ۱۹ و ۲۳ رمضان تا ساعت ۲۴ شب در پایگاه مرکزی بروجرد واقع در خیابان اوستا از اهداء کنندگان خون‎ گیری می‎شود، همچنین کار خون‎گیری در شب نوزدهم از ساعت  ۳۰: ۲۱ تا ۲۴ شب در پایگاه خیابان صفا انجام می‎‎شود.

مسوول پایگاه انتقال خون بروجرد با تاکید بر اینکه میزان خون‎گیری در شب ‎های قدر قابل توجه است، گفت: این شب‎‌ها فرصت مناسبی است، تا شهروندان با مراجعه با اهدای خون نیاز ذخایر خونی بیماران را در مراکز درمانی تامین کنند.

حامدی به کاهش ۳۰ درصدی اهدای خون در ماه مبارک اشاره کرد و افزود: بر این اساس با تبدیل ساعات کاری به سه شیفت، کار خون‎گیری از روزه‎داران انجام می‎شود.

وی در ادامه گفت: البته به طور تقریبی به همان میزان کاهش اهدای خون در ماه مبارک رمضان عمل‎های جراحی کاهش می‎یابد، البته برخی از بیماران شامل بیماران تالاسمی، دیالیزی، بدخیمی‎‌ها و سرطانی‎‌ها در همه ایام سال به دریافت خون نیاز دارند.

مسوول پایگاه انتقال خون بروجرد تصریح کرد: البته با هدف تامین خون مورد نیاز بیماران، پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با فعال کردن تیم‎های سیار خون‎گیری نسبت به افزایش ذخائر خونی و جلوگیری از کاهش آن‌ها اقدام کرده‎ایم.

حامدی در ادامه در پاسخ به سوالی بسیاری از روزه‎داران بیان کرد: روزه‎داری منعی برای اهدای خون نداشته و آن را باطل نمی‎کند، البته به افراد روزه‎دار توصیه می‎شود که برای اهدای خون حتمأ سحری خورده باشند و ترجیحأ در ساعات اولیه روز برای این منظور مراجعه کنند.

وی افزود: البته در ماه مبارک رمضان پایگاه انتقال خون خیابان تختی بروجرد برای روزه‎دارانی که در طول روز به هر دلیل نمی‎توانند، خون خود را اهداء کنند، تا ساعت ۲۴ شب آماده خون‎گیری از آن‌ها است.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.