رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: دانش آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در 13 مورد سلامت در پایگاه سنجش و در 2 مرحله مورد بررسی قرار می گیرند.

انجام سنجش سلامت نوآموزان در 2 مرحلهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ موسی برومند، رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به اینکه 78 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در طرح سنجش این استان طی امسال شرکت می کنند؛ گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در 39 پایگاه سنجش و با حضور 310 نیرو در استان کرمان در حال برگزاری است.
 
وی با بیان اینکه طرح سنجش در استان کرمان پارسال در 38 پایگاه و با 300 نیرو انجام شد، افزود: پارسال 74 هزار دانش آموز بد ورود به دبستان و پیش دبستانی در استان کرمان مورد سنجش قرار گرفتند.
 
برومند با بیان اینکه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و دانش آموزان پیش دبستانی از 20 خرداد جاری آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد، گفت: این طرح در صورت نیاز تا اواسط مهرتمدید می شود.
 
برومند تصریح کرد: نوبت دهی در طرح سنجش از طریق مدیران مدارس انجام می شود و شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسن نوآموز و مبلغ 200 هزار ریال از جمله مدارک مورد نیاز ثبت نام در طرح سنجش است.
 
وی با بیان اینکه 6 پایگاه سنجش در شهر کرمان وجود دارد خاطر نشان کرد: یکی از این پایگاه ها تخصصی است و یک پایگاه نیز در شیفت عصر فعالیت دارد.
 
برومند یادآورشد: کودکان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در مرحله مقدماتی مورد
آزمایش های بینایی، شنوایی، گفتار، آمادگی تحصیلی، پایش رشدی، وضعیت ظاهری، اختلالت رفتاری و رشدی قرار می گیرند و در صورت نیاز به ارجاعات بعدی به درمانگاه های تخصصی ارجاع می شوند.
 
وی به خانواده ها توصیه کرد: نوآموز قبل از قرار گرفتن در آزمون های سنجش صبحانه صرف کرده باشد و از خانواده ها خواست، انجام طرح سنجش را به اواخر شهریور موکول نکنند.
 
برومند تاکید کرد: طرح سنجش اجباری است و مدیران نمی توانند بدون در دست داشتن نتیجه این طرح دانش آموز را در مدارس ثبت نام کنند.
 
وی هدف اصلی طرح سنجش را پیشگیری از بیماری ها و جلوگیری از افت تحصیلی و بررسی مسائل رشدی مربوط به دانش آموز دانست.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدرسول معتمدی
۱۲:۱۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
چرادرشهربابک قیمت 25000 تومان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار