اصفهان؛

اجرای چهار طرح آبیاری نوین کشاورزی در شهرستان اردستان

مدیرجهاد کشاورزی اردستان گفت: در سال زراعی 96-95 تعداد چهار طرح آبیاری نوین کشاورزی جهت بالا بردن کیفیت و کمیت محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر صالح  به مناسبت هفته کشاورزی که از 21 تا 27 خرداد در جریان است  افزود: این طرح ها شامل اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح معادل 875 هکتار، آبیاری تیپ در400هکتار، آبیاری قطره ای، کم فشار و بارانی در 475 هکتار و بازسازی و مرمت قنات ها است.
 
وی اعتبار هزینه شده در این طرح ها را بالغ بر166 میلیارد و 812 میلیون ریال اعلام و خاطر نشان کرد: تجهیز و نوسازی اراضی سنتی شامل لوله گذاری، احداث جاده بین مزرعه ها و تسطیح اراضی با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در گروه کشاورزی 4 طالقانی از محل اعتبارهای بخش خصوصی وتسهیلات دولتی انجام شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: تعداد 89 نفر از متقاضیان استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در مزرعه ها و باغ ها جهت دریافت تسهیلات به میزان 15 میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده اند.
 
صالح افزود: معرفی تعداد 56 نفر و نظارت بر اجرای طرح های مرتبط با واحدهای تولیدی پرورش مرغ، صنایع وابسته به کشاورزی و دامداری جهت استفاده از تسهیلات سامانه بهین یاب به میزان 150 میلیارد ریال از دیگر اقدام های انجام شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی اردستان اجرای طرح های آموزشی، ترویجی، زراعی و باغی به منظور آشنایی کشاورزان با روش ها و اصول نوین کشاورزی در زمینه هایی مانند استفاده بهینه از منابع آبی ، مبارزه تلفیقی ، استفاده از بذرها و ارقام اصلاح شده ، کاربرد بیشتر کودهای آلی و سوپر جاذب ، ترغیب و تشویق کشاورزان به چتر حمایتی بیمه ، مدیریت آفات ، بیماریها و علف های هرز مزرعه ها را از دیگر اقدام های این مدیریت اعلام کرد.
 
وی افزود: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی جلسه مشترک مدیریت و کارشناسان جهاد کشاورزی با روسای بانک های کشاورزی اردستان ، زواره و مهاباد در محل این مدیریت برگزار و پیرامون نحوه استفاده کشاورزان از تسهیلات بانکی در راستای توسعه بخش کشاورزی و بهینه ساری ماشین آلات کشاورزی بحث و بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ شد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.