قطر اعلام کرد نیروهای نظامی خود را از خطوط مرزی میان جیبوتی و اریتره در شرق آفریقا خارج کرده است.

قطر نیروهای صلحبان خود را از مرز جیبوتی و اریتره خارج کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، قطر امروز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای نظامی خود را از خطوط مرزی میان دو کشور جیبوتی و اریتره در شرق آفریقا که سالهاست با یکدیگر اختلافات ارضی دارند، خارج کرده است. 

وزارت امور خارجه قطر امروز اعلام کرد به دولت جیبوتی اطلاع داده است که این کشور نیروهای پاسدار صلح خود را از منطقه مرزی با اریتره خارج کرده است. 

یک مقام اریتره اعلام کرد شمار نیروهای قطری مستقر در منطقه مرزی با جیبوتی حدود 450 تن بوده است. یک دیپلمات ارشد اریتره‌ای در اتحادیه آفریقا نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «ما خواستار رویارویی و درگیری با جیبوتی نیستیم. ما قصد اشغال اراضی جیبوتی را نداریم.»

دوحه در سال 2010 میانجیگری در مناقشات ارضی میان دو کشور را بر عهده گرفت. کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیروهایی را در هر دو کشور شرق آفریقا مستقر کرده‌اند. 

اقدام قطر در خارج کردن نیروهای صلح‌بان خود از مرز اریتره و جیبوتی در بحبوحه تشدید بحران دیپلماتیک میان دوحه و کشورهای عرب منطقه بر سر حمایت قطر از گروه‌های افراط‌گرا صورت می‌گیرد. قطر ادعاها در این خصوص را رد کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار