تبریز؛

برگزاری مانور شناسایی و مقابله با حریق در آذربایجان شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری مانور شناسایی و مقابله با حریق با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست استان، جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد در روز 14 تیر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ساعی مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی این مانور گفت: با توجه به اینکه هرساله بخش وسیعی از جنگل‌ها و مراتع کشور و به‌ ویژه استان آذربایجان شرقی طعمه حریق شده و این سرمایه ملی بر اثر آتش‌سوزی نابود می‌شود به همین دلیل پیشگیری و شناسایی نقاط بحرانی آتش‌سوزی و اطفای به‌موقع حریق جزو اولویت‌های عملیاتی ستاد بحران قرار دارد.
 
وی ادامه داد: بر همین اساس در راستای تامین تجهیزات، جلب مشارکت و تعامل با جوامع بومی و محلی و همکاری با دستگاه‌های مسئول در جهت اطفای سریع و به‌موقع آتش‌سوزی‌ها و کاهش خسارات ناشی از آن، مانور مقابله با حریق برگزار می‌شود.
 
ساعی هدف از اجرای این مانور را افزایش توان و ایجاد آمادگی نیروهای اجرایی و همچنین افزایش تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط عنوان کرد.
 
وی گفت: اداره کل مدیریت بحران استانداری به عنوان مسئول برگزاری این مانور، عملیات اجرایی و تشکیل ستاد اطفای حریق و استفاده از ظرفیت‌های انسانی و تجهیزات موجود را هدایت خواهد کرد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.