همدان؛

ارزیابی 30 هزار نوآموز همدانی در طرح سنجش سلامت

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از پیش‌بینی سنجش 30 تا 31 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت خبر داد.

ارزیابی 30 هزار نوآموز همدانی در طرح سنجش سلامت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پروین قربانیان با بیان اینکه نوبت‌گیری سنجش نوآموزان از 20 خردادماه آغاز شده است گفت: اولیا به نزدیک‌ترین مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کرده سپس در سامانه نوبت‌گیری سنجش ثبت‌نام می‌کنند.

وی با بیان اینکه سنجش سلامت به صورت رسمی از 27 خردادماه آغاز خواهد شد، ادامه داد: بر اساس نوبتی که سامانه به اولیا ارائه می‌دهد، افراد می‌توانند در پایگاه‌های سنجش حاضر شده و سنجش سلامت را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه 13 پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار برای اجرای طرح سنجش سلامت درنظر گرفته شده است اظهار داشت: یک پایگاه تخصصی نیز برای نوآموزانی که نیازهای پزشکی داشته و نیازمند ارزیابی‌های تخصصی هستند، درنظر گرفته شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان بیان کرد: والدین برای انجام عمل سنجش اصل شناسنامه نوآموز، کدرهگیری دریافت شده از سامانه، کارت واکسیناسیون و مبلغ 20 هزار تومان پول را همراه داشته باشند.

قربانیان در ادامه گفت: در صورتی‌که والدین در موعد مقرر برای انجام سنجش سلامت به پایگاه‌ها مراجعه نکنند، برای نوبت‌گیری مجدد باید 5 هزار تومان دیگر بپردازند بنابراین توصیه می‌شود والدین در موعد تعیین‌شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: در طرح سنجش سلامت وضعیت بینایی، شنوایی، پوست، مو، وضعیت جسمی، وزن و سایر فاکتورهای بهداشتی و پزشکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: در سال گذشته 30 هزار و 763 نوآموز در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که از این تعداد، 54 دانش‌آموز با نیاز ویژه شناسایی و به مدارس استثنایی هدایت شدند.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار