چهارمحال و بختیاری سوگوار مصیبت عظمی و جانسوز شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با نوزدهم ماه مبارک رمضان سالروز ضربت خوردن فرق مبارک حضرت امیرالمؤمنین امام علی بن ابیطالب (علیه السلام) در محراب مسجد کوفه و ایام شهادت مظلومانه و جانگداز آن امام همام (ع)، سراسر استان چهارمحال و بختیاری سیاه پوش و سوگوار این مصیبت عظمی شد.

مردم روزه دار استان با سیاه پوش کردن مساجد، تکایا، حسینیه ها، بقاع و اماکن متبرکه و عمومی و معابر و ادارات و ساختمان‌های دولتی، آیین‌های شهادت مولای متقیان (ع) را برپا و در ماتم آن حجت الهی عزاداری می‌کنند و اشک ماتم می‌ریزند.

برنامه‌های عزاداری شهادت مولی الموحدین (ع) که با لیالی پرفیض و بافضیلت قدر همزمان است، از شب گذشته نوزدهم ماه مبارک رمضان آغاز و تا بیست و سوم این ماه ادامه دارد.

روزه داران عزادار در روز بیست و یکم ماه رمضان که سالروز شهادت امام علی (ع) است، دسته جات زنجیرزنی و سینه زنی و محافل عمومی وخانگی روضه خوانی برپا می‌کنند.

توزیع نذورات و سفره‌های افطار و اطعام روزه داران و نیازمندان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

حضرت امام علی (علیه السلام) اولین پیشوای شیعیان جهان در روز جمعه ۱۳ رجب المرجب سال سى‌‏ام عام الفیل (۲۳ سال قبل از هجرت) و در خانه خدا در مکه مکرمه متولد شدند و در ۲۱ رمضان المبارک سال چهلم هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی، بر اثر جراحت ناشی از ضربه شمشیر ابن ملجم مرادی ملعون از خوارج نهروان در سحرگاه نوزدهم این ماه بر فرق سر مبارکشان، در کوفه به شهادت رسیدند. پدر آن حضرت ابوطالب (ع) و مادرشان فاطمه بنت اسد بود.

مرقد شریف و نورانی مولای متقیان (ع) در نجف اشرف، مطاف فرشتگان و آسمانیان و زیارتگاه شیعیان و ارادتمندان آن حضرت (ع) می‌باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار