یک کارشناس سیاست خارجی گفت: فلسطین نیازمند حمایت ملت‌های مسلمان و همه کشورهای اسلامی است.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون موضوع فلسطین اظهار داشت: فلسطین به عنوان نخستین قبله مسلمانان و سومین حرمین شرفین از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به مسئله اشغال فلسطین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور مسلمان فلسطین از سال 1948 با همراهی و کمک آمریکا و کشورهای غربی توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است، شاهد جنایات بی‌شماری از طرف اشغالگران بوده‌ لذا فلسطین نیازمند حمایت ملت‌های مسلمان و همه کشورهای اسلامی است.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به همکاری برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته مسئله فلسطین به حاشیه رانده شده است و جبهه عربستان سعودی با کمک برخی کشورهای منطقه در این خصوص اهتمام می‌ورزند، به‌طوری که در راستای جبهه عبری- عربی تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دشمن شماره یک رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

هانی زاده با تاکید بر این مطلب که سعودی‌ها درپی به‌فراموشی سپردن مسئله خطیر فلسطین هستند، گفت: آل سعود می‌خواهد مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شده و با رژیم صهیونیستی رابطه دوستی برقرار کند، هم‌اکنون نیز بسیاری از کشورهای عربی به دلیل فشارهای آمریکا، با رژیم غاصب روابط پنهان برقرار کرده‌اند.
 
وی در پایان افزود: بنابر اظهارات یکی از شخصیت‌های رژیم اشغالگر قدس، مشخص شده که برقراری روابط برخی کشورهای عربی با این رژیم به‌شکل بالایی افزایش یافته است و این ننگی برای این کشورها به‌خصوص عربستان محسوب می‌شود چرا که آل سعود با چنین ننگی، رهبری کشورهای اسلامی در سر می‌پروراند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار