وی افزود: تعداد قابل توجهی از پروازها بههر دلیل ممکن به اصفهان پرواز میکنند که بیشتر آنها بالای 50 درصد احتمال سقوط دارند و در شرایط بحرانی به سر میبرند.
مدیرکل فرودگاههای استان اصفهان به انجام بیش از هزار پرواز در روز، از آسمان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد این پروازها از مسیرهای منتهی به اصفهان عبور میکند که لازم بوده در همه حال فرودگاه در موقعیت اضطراری باشد و بههمین دلیل وجود یک برج مراقبت سیار در استان بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هم گفت: مهمترین مسائل پیشرو در زمان وقوع حادثه در حمل ونقل ریلی نبود راه دسترسی به ایستگاههای راه آهن است.
وی افزود: با وجود احتمال بروز مشکلات زیاد در این زمینه، هیچ اعتباری اختصاص نیافته و پیگیری اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان را میطلبد.
در این کارگاه همچنین حسن ماسوری مدیرکل راه آهن استان اصفهان با اشاره به اینکه وقوع حوادث در راه آهن و فرودگاه فضای خاصی ایجاد کرده و میتواند آثار منفی در بُعد اجتماعی داشته باشد، گفت: لازم است برای کاهش اتفاقات احتمالی در زمان وقوع بحران با انجام مانورهای پراکنده آمادگی لازم را بهدست آوریم.
مدیرکل راه وشهرسازی و رییس شورای حمل ونقل استان اصفهان هم با اشاره به اهمیت این کارگروه تخصصی بهدلیل موقعیت خاص وهمجواری اصفهان با 9 استان کشور و معین بودن برای استان تهران در مواقع بحرانی، گفت: استان اصفهان بیشترین طول راه و حجم بار و مسافر را در کشور دارد و با وجود صنایع مادر و توریستی و گردشگری بودن آن و انجام بیش از 700 پرواز در فرودگاه، جابهجایی حدود 15 میلیون تن بار و حدود 8 میلیون نفر مسافر از خطوط راه آهن دارای جایگاه ویژهای در این حوزه است.
در این کارگروه گزارش مصوبات و اقدامات سال 95 و نقشه GIS حمل ونقل استان و اقدامات بهعمل آمده برای جلوگیری از ایجاد بحران احتمالی در آزادراه ذوب آهن، گردنههای دوشاخ و لاشتر و اجرایی شدن طرح کاهش تصادفات ارائه شد.