گیلان؛

مبارزه بیولوژی با آفات در شالیزارها

مبارزه بیولوژی با آفات در ۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: ۶۶ هزار تن انواع کود شیمیایی در این مرحله بین کشاورزان گیلانی توزیع شد.

حبیب جهانساز با اشاره به اینکه امسال بیش از 378 هتکار از اراضی استان گیلان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفتند، افزود: میزان سطح زیر کشت کلزا در استان گیلان نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کشت کلزا در اراضی استان گیلان در مرحله برداشت قرار دارد، اظهار داشت: شهرستان رودبار با 254 هزار هکتار از عمده‌ترین اراضی زیر کشت کلزا در استان گیلان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه کشت کلزا در شهرستان‌های شفت، آستارا، فومن و  املش نیز انجام می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 500 تن دانه روغنی کلزا با ارزش ریالی یک میلیارد و 250 میلیون تومان از اراضی استان گیلان برداشت شود.

جهانساز با اشاره به کشت برنج در استان گیلان و با بیان اینکه امسال بیش از 400 هکتار از اراضی تغییر کاربری شده در استان گیلان به چرخه کشت برنج بازگشتند، افزود: تاکنون 94 درصد اراضی شالیزاری استان گیلان در مرحله وجین اول و 63 درصد در مرحله وجین دوباره هستند.

وی با بیان اینکه کشاورزان، مدیریت آب را در این ایام جدی بگیرند و مصرف کود و سموم را به‌طور خودسرانه انجام ندهند، خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر 66 هزار تن انواع کود شیمیایی میان کشاورزان گیلانی توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه تولید محصول سالم برنج یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مبارزه بیولوژیک است، تصریح کرد: مرحله دوم مبارزه بیولوژی مبارزه با آفت کرم ساقه خوار از هفته آینده در مزارع شالیزاری گیلان آغاز می‌شود.

 
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.