استاندار خوزستان بر افزایش نظارت بر طرح های عمرانی تاکید نمود.

افزایش نظارت بر طرح‌های عمرانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با بیان اینکه نظارت بر طرح‌های عمرانی باید بیشتر شود، بیان داشت:‌ تاکید می‌کنم که طرح‌های موثر در حوزه عمرانی باید قبل از این جلسه، برای مسئولان توجیه و با فرمانداری‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شود تا در نهایت استان به‌سرعت به یک کارگاه بزرگ برای پروژه‌های عمرانی تبدیل شود.

وی گفت: اهتمام بر اینکه طرح تفصیلی جامع شهرهای استان زودتر مشخص شود، برای توسعه و پیشرفت منطقه بسیار اهمیت دارد و از معاونت عمرانی و اداره راه ‌و شهرسازی قدردانی می‌کنم که در این خصوص عنایت ویژه‌ای به حل مشکلات داشته‌اند.

شریعتی با بیان اینکه این ‌ها کارهای زیرساختی است که دیده نمی‌شود و اگر وجود نداشته باشد مشکلات آن نمود پیدا می‌کند، اذعان کرد: ‌روز دوشنبه‌ جلسه‌ای برای توجیه‌ روند کار و توزیع اعتبارات طرح‌های جامع برگزار می‌شود و به شهرستان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: ‌امسال نسبت به سال گذشته بودجه‌ استان افزایش پیدا کرد و نظارت بیش تری انجام شد که کارها با کیفیت بهتری صورت بگیرد.

وی افزود: در سازمان برنامه و بودجه استان نیز نظارت وجود داشت که کارها به سمت عملیاتی شدن پیش برود؛ این نظارت باید بیش تر شود تا کار به بهترین شکل ادامه یابد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به مشکلات مناطق شمالی استان خوزستان، اذعان داشت: مناطق شمالی استان در پاشنه زاگرس قرار دارند و بسیار زلزله‌خیز هستند و مخاطرات بیش تری آن نواحی را تهدید می‌کند. این امر باید مدنظر قرار گیرد و باید سعی شود، ضریب خطر ب‌طور عادلانه تقسیم شود. عدالت یعنی این‌که ساختمان‌ها و اماکن مناطقی که زلزله‌خیزتر هستند، از استحکام بیشتری برخوردار باشند.

شریعتی خاطرنشان کرد: متاسفانه مناطقی که در پاشنه زاگرس قرار دارد و زلزله‌خیزتر هستند، وضعیت بدتری از لحاظ ساخت ‌وساز نیز دارند که این عقب‌افتادگی باید جبران شود و سایر موارد مانند راه‌های روستایی و شهری،‌ عمران شهری،‌ مدارس، بهداشت و درمان با مدیریت مناسب باید مطابق با آیتم‌ها و شاخص‌ها به‌طور عدالت‌محورانه مدنظر قرار گیرند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار