فرماندهی بخش‌های نظامی عراق طی دیدار با نماینده عالی‌رتبه‌ وزارت دفاع سوریه، به بررسی آخرین همکاری‌های امنیتی بین دو کشور پرداخت.

دوام همکاری‌های نظامی و امنیتی بین عراق و سوریه، به‌نفع دو کشور برادر است
به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که سرلشکر «عثمان الغانمی» فرماندهی بخش‌های نظامی ارتش این کشور، عصر امروز با نماینده عالی‌رتبه‌ای از وزارت دفاع سوریه دیدار و پیرامون هماهنگی و همکاری‌های امنیتی بین دو کشور برادر به تبادل نظر پرداخت.

به‌نقل از شبکه المنار لبنان؛ در این دیدار به شماری از موضوعات حیاتی و مهم پرداخته شد؛ از جمله آن‌که عملیات عراقی- سوری، نمایش نبردی واحد علیه دشمنی مشترک است، دشمنی که نمونه آن گروهک تروریستی داعش است.

بنابراین دستگاه‌های قضایی، مشارکت و هماهنگی بیشتری را در زمینه تبادل داده‌های اطلاعاتی و حفظ مرزهای مشترک از سوی نیروهای امنیتی پیشرو  در ارتش‌های عراق و سوریه می‌طلبد.

این همکاری‌ها به‌منظور ادامه فشار بر دشمن تروریستی و ایجاد مرکز عملیاتی مشترک صورت می‌گیرد که از طریق هماهنگی میان دو طرف تکمیل می‌شود. به‌علاوه در این دیدار پیرامون آخرین تحولات نظامی در موصل و هم‌چنین سوریه بحث و گفت‌و‌گو شد.

از سوی دیگر رئیس مجموعه عملیاتی سوری، پیروزی‌های اخیر ارتش عراق را در موصل تبریک گفت و بر توانمندی نیروهای امنیتی در پیشبرد نبردها و جنگ علیه گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

در این دیدار بر دوام روابط بین دو کشور برادر و هم‌چنین ادامه همکاری‌ در بخش‌های نظامی و زمینه‌های دیگر که به‌نفع ملت‌های عراق و سوریه است، تاکید شد.

در پایان نیز بیان شد که استمرار همکاری‌ها به حفظ امنیت و ثبات منجر شده و مانع از نفوذ عناصر تروریستی به داخل خاک دو کشور می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار