با اشاره به آتش‌سوزی برج «گرنفل» لندن؛

نماینده پارلمان انگلیس: نتوانستیم از حوادث گذشته درس بگیریم

یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی‌هایی مشابه برج «گرنفل» لندن ابراز نگرانی کرد.

نماینده پارلمان انگلیس: نتوانستیم از حوادث گذشته درس بگیریم
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان؛ نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس ضمن تاکید بر این که حادثه آتش سوزی برج مسکونی در لندن تاکنون در این کشور سابقه نداشته است گفت نتوانستیم از حوادثی که در گذشته اتفاق افتاده درس بگیریم. 

جیم فیتس پاتریک که پیش از نمایندگی در پارلمان، بیش از 20 سال آتش نشان بوده به سی ان ان گفت: در سال های اخیر آتش سوزی های این چنینی را در آسمان خراش های دبی شاهد بودیم اما چنین حادثه ای در انگلیس سابقه ندارد. در سال 2009 آتش سوزی اتفاق افتاد که در آن 6 نفر جان خود را از دست دادند. پس از آن آتش سوزی پیشنهادهایی مطرح شد تا با استفاده از آنها برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی جلوگیری کنیم. اما راستش را بخواهید از آن حادثه درس نگرفتیم و اکنون افراد بیشتری جان خود را از دست داده اند.

فیتس پاتریک افزود: «علت این حادثه در بررسی های آتی مشخص خواهد شد اما گمانه زنی هایی درباره علت آتش سوزی، گسترش و شتاب گرفتن آن وجود دارد و از نگاه مهندسی گفته می شود اگر سیستم اطفاء حریق مناسب در ساختمان وجود داشت شاید می شد از شتاب گسترش آن و از جان باختن ساکنان برج جلوگیری کرد. هم اکنون فناوری هایی در دنیا وجود دارد که با استفاده از آن می توان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کرد اما در اختیار گرفتن این فناوری ها هم پول و هم اراده سیاسی می خواهد. نمایندگان پارلمان سال هاست دارند چنین پرسش هایی را مطرح می کنند و دولت باید به پرسش های ما پاسخ بدهد.»

این نماینده  پارلمان انگلیس گفت 40 سال پیش که این ساختمان (برج مسکونی گرنفل) ساخته شد از فناوری های پیشرفته خبری نبود اما می توانستند سال گذشته که 10 میلیون پوند برای عملیات تعمیر و نگهداری برج هزینه کنند. دستگاه های هشدار دهنده ی بهتری را برای ساختمان تهیه و نصب کنند. اینها پرسش های علمی و فنی هستند که کارشناسان بررسی خواهند کرد و پاسخ های مناسبی برای آن خواهند یافت آنگاه دولت باید بتواند درباره جان باختن چندین انسان پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار