یک دوره کلاس آموزشی ترویجی با عنوان آشنایی با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو برای قصابان تنکابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حاتمی رئیس اداره دامپزشکی گفت: این دوره آموزشی در محل سالن اجتماعات اداره با حضور پرشماری از قصابان تنکابنی تشکیل شد.

وی افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات و یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می شود، ویروس به وسیله کنه هیالوما انتقال می یابد.

وی گفت: مخزن ویروس در طبیعت اصولاً کنه ها می باشند و گاو، گوسفند، بز و خرگوش نیز به عنوان مخزن مطرح می باشند. این ویروس از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصابها

و سلاخها) سبب ایجاد همه گیری های ناگهانی می شود.

رئیس اداره دامپزشکی افزود: از راههای آسان، رایج و مهم مبارزه با این بیماری استفاده از حمام کنه برای شستشوی دامها می باشد و این بیماری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات به شمار می رود و از آنجائیکه پختن کامل گوشت هیچ مشکلی ایجاد نمی کند توصیه می شود مغز پخت شدن گوشت و آلایش های خوراکی مثل جگر و قلب نیز می تواند از سرایت بیماری جلوگیری نماید.

کلاس مشابهی با همین موضوع در روستاهای پرچور و لشتو با همکاری مراکز خدمات درمانی این روستاها توسط دامپزشکی تنکابن برای روستائیان تشکیل شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار