مسابقات کشوری حفظ قرآن کریم ویژه بانوان از دوم مردادماه امسال در سمنان آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در جلسه کارگروه تبلیغ و ترویج قرآن کریم گفت: این دوره از مسابقات به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود و عده زیادی از قاریان برجسته قرآنی از سراسر کشور در این مسابقات حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات از دوم مردادماه امسال آغاز می‌شود افزود: مسابقات قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرائت قرآن در بین مسلمانان برگزار می‌شود و این دوره از مسابقات تا پنجم مردادماه امسال ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از حضور 28 استان در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: بیش از 800 نفر از بانوان در رشته حفظ قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی بابیان اینکه برای حضور در مسابقات کشوری دوره‌های مقدماتی برگزار شده است تصریح کرد: در دوره‌های مقدماتی افراد شایسته و برتر هر استان برای حضور در مسابقات کشوری انتخاب شدند که این مهم سبب می‌شود رقابت در مسابقات کشوری تنگاتنگ و دشوار شود.

سوقندی با تأکید بر اینکه افراد منتخبی که به مسابقات کشوری راه یافتند در دوره‌های تخصصی و تمرینات فشرده حضور داشتند افزود: 21 نفر از قاریان مجرب استان سمنان برای شرکت در مسابقات کشوری قرآنی انتخاب شدند.

وی با اشاره به امکانات زیرساختی استان سمنان برای میزبانی این مسابقات یادآور شد: مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره از مسابقات حفظ قرآن کریم در سالن همایشات هلال‌احمر سمنان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین اظهار داشت: استان سمنان ظرفیت‌های مطلوبی برای میزبانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را دارد و این مهم می‌تواند در ارتقا سطح فرهنگ قرآنی این استان مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/ ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.