کرمان؛

بهبودیافتگان کمک موثری به کاهش اعتیاد می کنند

خیلی از مشکلات و گرفتاری های موجود در خانواده ها مربوط به مواد مخدر است که اساس و بنیان بسیاری از خانوارها را به مخاطره انداخته و زمینه بسیاری از جرائم دیگر شده است.

بهبودیافتگان کمک موثری به کاهش اعتیاد می کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،؛ محمدرضا مهدلو فرماندار کوهبنان درجلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر کوهبنان با اشاره به اینکه بدخواهان نظام همواره در صددند به کشور ایران اسلامی و جوانان ضربه بزنند که توزیع مواد مخدر از جمله برنامه های آنهاست؛ گفت: دشمن در این راستا جوانان را هدف اصلی خویش قرارداده و امروز در تلاش است که مواد مخدر صنعتی را جایگزین مواد مخدر سنتی کند که فرد با یکی دو مرتبه استفاده گرفتار می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: بر همه ما مسلم شده که برخورد فیزیکی اثری در کاهش مصرف مواد مخدر ندارد لذا همه باید در راستای اجرای کارهای فرهنگی اقدام کنند و در همین راستا طرحی در دستور کار داریم.
 
وی تصریح کرد :بهبود یافتگان که به عنوان انسان های موفقی هستند نقش مهمی در کاهش افراد گرفتار به مواد مخدر دارند که دیگران با عنایت به وضعیت آنان در جهت سلامت خود گام بر دارند.
 
سرگرد رسول رحمانی جانشین فرماندهی انتظامی کوهبنان نیز در این جلسه گفت:اولویت ما مبارزه با سوداگران مرگ است کسانی که در راستای حمل،توزیع و خرید و فروش همچنین مصرف مواد مخدر اقدام می کنند.
 
وی افزود :برای مبارزه با مواد مخدر باید بر بحث آموزش و آگاهی دادن به خانوادها اقدام کرد چرا که برخی افراد بدلیل عدم اگاهی از مضرات به مصرف مواد مخدر صنعتی اقدام می کنند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات پیش رو بحث استعمال قلیان توسط جوانان است که استفاده از تنباکوهای موجود در بازار مشکلات ریوی و تنفسی را بوجود می آورد لذا باید در بحث آگاهی دادن و بیان مضرات این مواد تلاش شود جا دارد که خانوادها مواظبت بیشتری بر رفت و آمد همچنین دوستان فرزندان خود داشته باشند.
 
در ادامه نیما صالحی رئیس جمعیت هلال احمر کوهبنان گفت:طرح پیمان در بین جوانان هلال احمر در حال اجراست که در قالب طرح فشرده اجرا می شود بدین گونه که در بین جوانان تیم های ۵۰ نفره تشکیل می شود که متشکل از افراد ۱۵تا ۲۹هستند.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح از بیست خرداد تا بیستم تیرجاری اجرا خواهد شد ، افزود :این طرح به صورت هرمی تشکیل می شود که یک مسئول گروه دارد و سایر افراد گروه در قالب تیم های شش نفری هستند که در بحث پیشگیری از مواد مخدر بحث می کنند و در پایان به آنها گواهی داده می شود.
 
صالحی خواستار استفاده از وجود سفیران سلامت در راستای آگاهی دادن به افراد معتاد و خانوادهای آنها شد و گفت:آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این راستا نقش کلیدی و اساسی دارند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار