رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از جمع‌بندی دفتر بازرسی سازمان، اطلاعات دقیق در مورد مسئله مرگ هیرکان اعلام خواهد شد و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت مرگ هیرکان(پلنگ ماده رهاسازی شده در پارک ملی گلستان) اظهار داشت: بعد از جمع‌بندی دفتر بازرسی سازمان، اطلاعات دقیق اعلام خواهد شد و با متخلفان این موضوع برخورد خواهیم کرد، این یک موضوع درون سازمانی است و تصمیم گرفته می‌شود که چگونه این موضوع را بررسی کنیم.

وی در پاسخ به آخرین وضعیت بررسی علت مرگ هیرکان افزود: در صورت تکمیل گزارش دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست، اطلاع‌رسانی‌ انجام می‌شود، اگر اطلاع خلاف واقع به مردم داده شود، سازمان محیط زیست به طور حتم با متخلفان برخورد می‌کند. سیاست این سازمان، شفاف‌سازی اطلاعات و اطلاع‌رسانی دقیق درباره مسایل مختلف است و همواره این سیاست را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر در نقطه‌ای تخلفی صورت گرفته باشد حتما به آن رسیدگی می‌شود اما سیاست ما در زمینه حیات وحش این است که اگر در نقطه‌ای از کشور به دلیلی حیات وحش به اسارت دربیاید حداکثر تلاش خود را انجام می‌دهیم تا این گونه از حالت وحشی خود و امکان بازگشت به طبیعت خارج نشود. تمام رویکرد ما در وهله اول بازگشت حیات وحش به طبیعت است و تمام تدابیر لازم برای این امر باید در نظر گرفته شود.

ابتکار افزود: اگر در مرحله‌ای امکان رهاسازی حیات وحش به طبیعت وجود نداشته باشد به دنبال راه‌های دیگر می‌رویم.

وی در ارتباط با این موضوع که مدیرکل استان گلستان ادعا کرده دلیلی نداشته که در مورد هیرکان اطلاع‌رسانی کند، گفت: دفتر بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست باید نظر خود را در این باره اعلام کند و بعد از جمع‌بندی دفتر بازرسی، با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

اانتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار