امام جمعه یاسوج فرهنگ سازی برای پرداخت زکات در استان کهگیلویه و بویراحمد را ضروری دانست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی اصغر حسینی در نخستین جلسه شورای زکات استان با بیان اینکه زکات یک فریضه حکومتی و یک واجب الهی است، گفت: پرداخت زکات هم اهمیت مادی و هم اهمیت معنوی دارد و خداوند در مال اغنیا سهمی برای فقرا گذاشته و با این کار به نوعی آنها را آزمایش می‌کند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه اگر زکات به درستی در جامعه پرداخت شود فقیری در جامعه نمی ماند، افزود: زکات باید پرداخت شود و اولین قشری که باید از زکات برخوردار شوند، فقرا هستند و بعد به بقیه مصارف می رسد.

وی با بیان اینکه لازمه قبولی نماز در درگاه خداوند، ادای زکات است ادامه داد: باید راههای وصول و راههایی که بتوان دلها را به سمت این واجب الهی جلب کرد برنامه ریزی شود.

امام جمعه یاسوج گفت: از هیچ کس این تکلیف ساقط نیست و هر کس مسلمان است مسئول است و تمامی مسئولان ادارات عضو و سایرین در این خصوص مکلف هستند هر نوع همکاری در این خصوص انجام دهند.

در پایان این نشست، ریاست کمیته مالی و پشتیبانی ستاد زکات به مدیرکل کمیته امداد استان، ریاست کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات به مدیرکل صدا و سیما و ریاست کمیته تبلیغات و فرهنگ سازی به مدیرکل تبلیغات استان اعطاء شد. 


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.