سمنان;

هزینه کردن در امر میراث فرهنگی، سرمایه گذاری است

استاندار سمنان گفت: تخصیص اعتبار و هزینه کردن در امر میراث فرهنگی، سرمایه گذاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خباز استاندار سمنان در بازدید از اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان و در دیدار با معاونان و کارشناسان این اداره گفت : فعالیت کردن در حوزه میراث فرهنگی، کاری ماندگار و تلاشی در جهت جلوگیری از گسست هویتی است.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته صنایع دستی، هدف از این بازدید را قدردانی از تلاش های کارکنان این اداره کل عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مجموعه این اداره کل منسجم و دارای نیروهای متخصص و علاقمند است.

خباز با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی از سازمان های مهم و زیربنایی کشور است، افزود: هویت کشور توسط این مجموعه حفظ می شود.

استاندار سمنان خواستار راه اندازی هر چه سریعتر موزه بزرگ سمنان و بازارچه های دایمی صنایع دستی شد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان سمنان از نظر بناهای تاریخی و هنرمندان مغفول مانده است و باید از توان خوب این حوزه بهره برداری کرد.

احمد همتی با تاکید بر اینکه ایجاد موزه ها و بازارچه های صنایع دستی باید محور کار این اداره کل قرار گیرد بر توچه به جاذبه هایی از جمله آبگرم سرخه تاکید کرد.

وی گفت: فعالیت در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصداق بارز توجه به اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در حوزه صنایع دستی در رشد صنایع دستی کشور موثر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهای این اداره کل گفت: ایجاد بازارچه های صنایع دستی، مراکز آفرینش هنری، نصب و راه اندازی دستگاههای نساجی سنتی، حمایت از شروع رشته های جدید و جلوگیری از منسوخ شدن رشته های در دست فراموشی از جمله فعالیت های این اداره کل در زمینه حفظ و احیای صنایع دستی است.

حسین خواجه بیدختی افزود: مرمت و ساماندهی آب انبارها و بافتهای تاریخی، مرمت خانه های تاریخی، برگزاری جشنواره های متعدد از جمله امامدر، توران و ...، صدور مجوز 37 اقامتگاه بوم گردی و ... ازدیگر فعالیتهای انجام شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از خانه تاریخی کلانتر سمنان بعد از ماه مبارک رمضان، گفت: هتل شهمیرزاد نیز تا یک ماه دیگر آماده بهره برداری است.

وی افزود: هتل بسطام، هتل آفتاب شهر گرمسار، مجتمع گردشگری شهمیرزاد، مجتمع گردشگری دشت بهشت صبا  نیز از جمله طرح هایی هستند که تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسند.

بیدختی گفت: در حال حاضر 19 طرح با حجم سرمایه گذاری 360 میلیارد تومان در استان سمنان در حال اجراست که  با اجرای این طرح ها یک هزار و 200 تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می شود.

وی با بیان اینکه تاسیسات گردشگری استان سمنان در چند سال گذشته کمتر از 20 مورد بود، گفت: این تاسیسات به زودی 2.5 برابر افزوده می شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خواستار رفع موانع ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و تخصیص اعتبار و حمایت از راه اندازی موزه بزرگ سمنان و بازارچه های دائمی صنایع دستی استان شد.

گفتنی است ، بیستم تا بیست و هفتم خرداد ماه به عنوان هفته صنایع دستی در ایران گرامی داشته می شود.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.