رییس اجرایی افغانستان در دیدار با شماری از علمای دینی تاکید کرد:که سیاست‌های قومی، بی‌عدالتی و تلاش برای حذف دیگران کشور را به طرف بحران می‌برد.

عبدالله: سیاست‌ «حذف دیگران» کشور را به سمت بحران می‌برد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله عبدالله رییس اجرایی، بعد از ظهر پنجشنبه (۲۵ جوزا) در دیدار با شماری از علمای کرام و روحانیونِ کشور از آنان خواست که در ایام ماه مبارک رمضان پیام وحدت ملی و یکپارچگی را فریاد زنند.
 
عبدالله که در جمع علمای بزرگ پایتخت سخن می‌زد، گفت که بی عدالتی و تعصبات قومی به خیر و صلاح مملکت نبوده و پیامد سنگین دارد و باید برای جلوگیری از آن به‌صورت اساسی پرداخته شود.
 
او تصریح کرد که برای زدودن عوامل بحران و ناامنی به ویژه مبارزه با بی‌ عدالتی و تعصبات قومی نقش علمای کرام قابل توجه می‌باشد.
 
وی با اتحاف دعا به روح شهدای حوادث اخیر اظهار داشت که مردم افغانستان روزهای سختی را سپری می‌کنند و بیشتر از هر زمان به وحدت ملی نیازمند هستند.
 
در این دیدار علمای کرام با تقبیح حملات تروریستی و جتایکارانه اخیر به خصوص حمله انتحاری در جریان نماز جنازه محمد سالم ایزدیار گفتند که این عمل قبیح در هیچ دین و آیینی قابل پذیرش نیست.
 
آنان افزودند: دشمنان افغانستان در پشت این حوادث توطئه‌ها و دسیسه های خطرناک را دنبال می‌کردند تا به نفاق و تفرقهٔ قومی دامن بزنند؛ اما موفق نشدند.
 
همچنان علمای کرام بر مبارزه با تعصبات قومی، فساد اداری، شناسایی موانع صلح، وحدت ملی، حل اختلافات سیاسی و حفظ ارزش‌های اسلامی تاکید ورزیده و گفتند که در این موارد با حکومت وحدت ملی همکاری می‌کنند.
 
رییس اجرایی با ابراز قدردانی از تلاش‌های علمای کرام گفت که سیاست‌ها و تحرکات قومی، بی عدالتی و تلاش برای حذف دیگران کشور را به طرف بحران می‌برد و به کسی اجازه این کار را نمی‌دهد.
 
عبدالله افزود که رهبری حکومت وحدت ملی توصیه‌های علما را در تمام عرصه‌ها مد نظر داشته و بر نقش موثر آنان باور دارند.
 
در اخیر، رییس اجرایی کشور از علمای کرام خواست که در ایام ماه مبارک رمضان صدای شان را برای تحکیم وحدت ملی و جلوگیری از نفاق عمومی بلند کنند؛ زیرا متشنج شدن اوضاع به نفع هیچ‌کس نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.