معاون اجتماعی و سیاسی فرمانداری قصرشیرین مشکل کمبود آب سومار در فصل گرما را تایید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نعمت‌اله نازپرورده معاون اجتماعی و سیاسی فرمانداری قصرشیرین  اظهار کرد: آبی که به سومار می‌رود از سرپل‌ذهاب به قصرشیرین، نفتشهر و در نهایت به سومار می‌رسد و طبیعی است که در این مسیر حدود 140 تا 150 کیلومتری با مشکلاتی مواجه شود.

نازپرورده در پایان بیان کرد: خانوارهای ثابت ساکن در سومار بر اساس سرشماری سال 90، دو یا سه خانواده هستند و  عمده جمعیتی که در این منطقه وجود دارند، نیروهای نظامی، اداری و ... هستند.
 
  معاون اجتماعی و سیاسی فرمانداری قصرشیرین با اشاره به دمای هوای سومار که گاهی تا 55 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد، گفت: گرمای هوا هم عاملی برای افزایش مصرف در این منطقه و کمبود آب است.
 
مردم شهر سومار و روستاهای اطراف آن در این روزهای گرم سال با کمبود آب مواجه هستند و به گفته برخی از ساکنین این منطقه، گاهی در 48 ساعت شبانه روز فقط چند ساعت آب دارند.

سومار جایی در نزدیکی نقطه صفر مرزی در استان کرمانشاه است که از زمان جنگ بسیاری از ساکنان این منطقه مهاجرت کردند و پس از سال‌ها هنوز هم به شهر خود بازنگشته‌اند.

سومار به گرمای شدید و طاقت فرسا معروف است و از همین رو جمعیت ساکن چندانی در این منطقه زندگی نمی‌کند، عمده افرادی که در این منطقه هستند را نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای اداری تشکیل می‌دهند.
 
انتهای پیام/ز





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.