موج گرما که از چهارشنبه گذشته در استان بوشهر آغاز شده تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

موج گرمابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: چهارشنبه دمای دیر به حدود 50 درجه رسید و دیروز هم برازجانی‌ها دمای 49 درجه را تجربه کردند.

زهرا راستگو افزود: حتی در بوشهر که به علت رطوبت بالا کمتر پیش می‌آید دمایش به 40 درجه برسد دیروز دمای 40 درجه به ثبت رسید.

این کارشناس هواشناسی همچنین با اشاره به وزش باد در روزهای گذشته، گفت: سرعت وزش باد دیروز در بوشهر به 42 کیلومتر در ساعت هم رسید و باعث شد رطوبت بسیار کاهش یابد و دما افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به ادامه گرما تا فردا بیان کرد: امروز و فردا دما در برازجان که معمولا گرمترین شهر استان است، به 49 تا 50 درجه می‌رسد.

راستگو از ادامه یافتن وزش باد گرم یا تَش باد تا آخر هفته نیز خبر داد و افزود: باد گرم بیشتر از ظهر تا شب خواهد وزید و با توجه به وزش باد در عراق احتمال ورود گردوخاک نیز در روزهای آینده وجود دارد.

به گفته وی، خلیج فارس هم در روزهای آینده به تناسب وزش مواج خواهد بود، بنابراین دریانوردان به ویژه آنهایی که قایق و شناورهای کوچک دارند باید بیشتر مراقب باشند زیرا ممکن است زمانی که به دریا می‌روند، خلیج فارس آرام باشد اما بعد از مدتی مواج شود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.