مسابقات کشوری حفظ و اشاعه قرآن کریم بخش بانوان از دوم تا پنجم مرداد سال جاری در استان سمنان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در کارگروه تبلیغی و ترویجی قرآن کریم استان در این اداره کل گفت : در این دوره از مسابقات بیش از 400 نفر از بانوان حافظ قرآن کریم از 28 استان کشور به رقابت می پردازند.
 
محمدرضا سوقندی با بیان اینکه این افراد از قاریان، حافظان و مفسران قرآن کریم سنین زیر 16 و بالای 16 سال هستند افزود : این مسابقات در بین برترین های شعبه های جامعه القرآن سراسر کشور به میزبانی سمنان برگزار می شود.
 
وی با بیان این که افراد حاضر در این دوره از مسابقات در بیش از 800 شعبه جامعه القرآن سراسر کشور آزمون های مقدماتی برگزار کردند، تصریح کرد : براساس ارزیابی های انجام شده رقابت های فشرده ای را در مرداد 96 در سمنان شاهد خواهیم بود.
 
سوقندی افزود : 21 نفر از قاریان برجسته و برتر استان با حضور در آزمون های مقدماتی، مجوز حضور در این دوره از رقابت ها را بدست آوردند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت : دستگاه های اجرایی مرتبط برای برگزاری باشکوه این مسابقات از هم اکنون آمادگی لازم داشته باشند.
 
وی با اشاره به وجود زیرساخت های لازم برای برگزاری اینگونه مسابقات در استان سمنان ادامه داد: برای میزبانی مطلوب، هماهنگی دستگاه های اجرایی ضروری است.
 
سوقندی با بیان اینکه این اداره کل آمادگی میزبانی مسابقات بین المللی و کشوری قرآن کریم در سمنان را دارد اظهار داشت : برگزاری این آیین ها در ترغیب جوانان و نوجوانان به فراگیری علوم قرآنی تاثیرگذار است.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.