ساری؛

صادرات نخستین محموله 30 هزار تنی گندم

نخستین محموله 30 هزار تنی گندم صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به خودکفایی در بخش گندم در دوسال متوالی اشاره کرد و گفت: اولین محموله صادراتی گندم معمولی به میزان 30 هزار تن به مقصد کشور عمان، از اسکله بندر امام خمینی(ره) بارگیری شد.

وی افزود: در کنترل واردات و افزایش صادرات سعی شد عملکرد قابل قبولی داشته باشیم همان‌طور که سال گذشته در بخش گندم خودکفا شدیم امسال هم این خودکفایی ادامه دارد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سعی کردیم از واردات برنج جلوگیری کنیم تا منافع تولید‌کننده تضمین شود.

وی با بیان اینکه قوانین را به‌گونه‌ای تنظیم شد که به نفع تولیدکنندگان و کشاورزان داخلی باشد، گفت: هر کشاورزی به هر میزان که تقاضا کند و امکان آن وجود داشته باشد تسهیلات دریافت می کند تا بتوانیم با حمایت از محصولات داخلی و توسعه شیوه‌های نوین آبیاری در سه شهرستان محصولات بیشتری برداشت شود.

شاعری افزود: مجوز کانال‌کشی از سد گلورد به اراضی پایین‌دست کشاورزی گلوگاه همانند شهرستان‌های بهشهر و نکا گرفته شده است و امسال به‌زودی آبگیری و بعد عملیات آب‌رسانی آب شرب برای پنج شهرستان شرق مازندران انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: چند کیلومتر از آسفالت جاده گلوگاه به دامغان باقی مانده که مجوزهای لازم را برای تکمیل گرفته شده استکه با پرداخت هزینه بزودی آسفالت می‌شود.

شاعری با اشاره به وضعیت امکانات و تجهیزات ورزشی افزود: ساختمان ورزشی خورشیدکلا که سال‌ها متمادی باقی مانده است به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره گازرسانی روستاها گفت: بسیاری از روستاهای بالادست از این نعمت محرومند، گازرسانی تعدادی از این روستاها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و 50 روستای باقی‌مانده در دست اقدام هستند.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.