فرماندار شبستر از تخصیص اعتبار 50 میلیارد ریالی مشاغل خانگی استان در سال جاری خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طالب‌‌پور فرماندار شبستر در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شبستر گفت: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی با تکیه بر خرد جمعی، همکاری و تعامل سازنده، زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال را فراهم کنند تا از این طریق ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای متقاضیان کار، درصد بیکاری در شهرستان کاهش یابد.
 
وی افزود: از آنجا که سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد شغل داشته باشد در این زمینه تلاش شود تا با استفاده از فرصت‌های بوجود آمده با جذب سرمایه‌گذار این مهم عملی شود و برای حفظ و حراست از کارگاه‌های تولیدی مشاغل خانگی و طرح‌های پشتیبان نیز با پرداخت تسهیلات به واحدهای در حال تولید موجبات رونق آنها و خروج از حالت رکود را فراهم آورد.
 
طالب‌پور با اشاره به اینکه سال‌جاری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عزم جدی داریم تا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای حمایت از تولیدات داخلی استفاده کنیم، گفت: حمایت از تولید و اشتغال از تاکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری است و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه مشارکت و همکاری جدی کنند.
 
وی از تخصیص اعتبار 50 میلیارد ریالی مشاغل خانگی استان در سال جاری خبر داد و اظهار داشت:  این اعتبارات به صورت شناور و قابل جذب برای شهرستان‌ها است، از این رو تلاش دستگاهی اجرایی در جذب حداکثری این تسهیلات موجب رونق تولید و اشتغال خواهد شد و انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان در زمینه‌های کسب و کار اقدام و به متقاضیان عرصه کسب و کار معرفی کنند.
 
خدایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر نیز در این جلسه سهم این شهرستان از اعتبارات سال 94 مشاغل خانگی را 5 هزار و 790 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: باید تلاش شود تسهیلات مشاغل خانگی در راستای تقویت تولید و ایجاد اشتغال استفاده شود.
 
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شبستر با اشاره به صدور 51 مجوز مشاغل خانگی در سال 95 از دستگاه‌های اجرایی خواست، فرصت‌های شغلی ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه از محل جذب اعتبارات مشاغل خانگی پیشرفت 94 درصدی را شاهد هستیم، افزود : با ارسال 143 طرح مشاغل خانگی، تاکنون 127 طرح موفق به دریافت تسهیلات مزبور شده‌اند.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.