معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، احیای برخی از هنرهای دستی در حال فراموشی از جمله جاجیم و موج بافی را در دستور کار این معاونت دانست.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛پروانه حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه افزود: تمام امور آموزشی در حوزه صنایع دستی به بخش خصوصی واگذار شده و فنی و حرفه ای براساس نیازهای آموزشی که از طرف معاونت صنایع دستی اعلام می شود، دوره های آموزشی برگزار می کند.

به گفته وی دوره های آموزشی با نظارت کامل معاونت صنایع دستی و براساس استانداردهای این معاونت ارائه می شود درصدد هستیم که نیازهای آموزشی هر شهرستان و بخصوص روستاها را احصا کنیم و با همکاری فنی و حرفه ای دوره های آموزشی مورد نیاز را برگزار نماییم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد هنرمندان صنایع دستی در استان کرمانشاه در دست نیست به لزوم انجام سرشماری در این حوزه تاکید کرد و گفت: انجام این سرشماری نیاز به بودجه و اعتبار دارد که باید به صورت ملی از سوی سازمان مرکزی تامین و انجام شود.

وی  گفت: تاکنون اسامی 10هزار و 500 هنرمند صنایع دستی که از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه جواز تاسیس و پروانه فعالیت اخذ کرده اند در سامانه این اداره کل ثبت شده و می توان گفت این تعداد هنرمند در استان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند و زیرپوشش بیمه نیز هستند.

براساس آمار غیر رسمی حدود 70 هزار نفر در 250 رشته صنایع دستی در استان کرمانشاه فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، در بخش دیگری از سخنان خود وجود بازارچه صنایع دستی در کرمانشاه را یکی از نیازهای هنرمندان این حوزه دانست و گفت: این بازارچه که امسال عملیات ساخت آن آغاز شده به احتمال زیاد در قالب 18غرفه تا مرداد امسال به بهره برداری می رسد.
 
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.