کرمان؛

پورابراهیمی : مردم از سیاسی بازی ، دل خسته اند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت برای توسعه کشور نیازمند افزایش همکاری قوا ، پرهیز از سیاسی بازی ، افزایش انسجام در تیم اقتصادی دولت و تلاش همه مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.

پورابراهیمی : مردم از سیاسی بازی ، دل خسته اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ، محمدرضا پورابراهیمی در نشستی خبری در کرمان گفت: مهمترین دستور کار دولت آینده باید موضوعات اقتصادی باشد و ترکیب اعضای تیم اقتصادی در دولت جدید باید هماهنگ تر از قبل باشد زیرا تیم اقتصادی دولت یازدهم ، در برخی مسائل اساسی مثل قیمت ارز وحدت نظر نداشتند.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور هم قول داده است برخی اشکالات چهار سال گذشته در دولت را رفع کند بر لزوم جوان‌گرایی در کابینه اینده و به خصوص تیم اقتصادی دولت تاکید کرد.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برنامه ششم مبنای توافق ما با رئیس جمهور در محورهای اقتصادی است افزود کمیسیون اقتصادی ؛ پنج محور مهم را در دستور کار دارد که شامل اصلاح نظام بانکداری، اصلاح قانون مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی، مقابله با قاچاق کالا و ارز ، اصلاح قانون گمرک و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، برآیند حرکت دستگاه اجرایی استان کرمان در چهار سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به موضوع استعفای استاندار کرمان گفت اختلاف نظرها در مسائل اجرایی طبیعی است اما با توجه به مثبت بودن روند اجرایی استاندار فعلی کرمان ؛ ما از ادامه وضع موجود حمایت میکنیم زیرا دغدغه ما کمک به رفع مشکلات مردم است و مباحث سیاسی اولویتی ندارند.وی افزود: بسیاری به دنبال ایجاد فضای سیاسی در استان بوده و هستند و این در حالی است که مردم از بحث سیاسی در استان خسته شده اند و دنبال استاندار سیاسی نیستند.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود گفت گزارش‌ها و مستندهایی مبنی بر تخلفات اقتصادی در شرکت ملی صنایع مس ایران وجود دارد و به علت عدم تصمیم گیری وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص این پرونده که به نظر می‌رسد تحت فشار شدید سیاسی بوده است ، ماده 206 را دراین زمینه اعمال خواهیم کرد.
 
اقای پورابراهیمی همچنین به ادامه وضع نابسامان معادن ذغال‌سنگ در استان کرمان اشاره کرد و تصریح کرد: این معادن از لحاظ ایمنی به هیچ وجه در شرایط استاندار قرار ندارند، وزارت صنعت، معدن و تجارت این صنعت را رها کرده و اکنون معادن ذغالسنگ متولی خاصی ندارد و مسائل مهمی مانند قیمت گذاری ذغال، پرداخت مطالبات شرکت‌های ذغالی از کارخانه های فولاد سازی‌ ، بحث معادن جدید ، و ادامه واردات ذغالسنگ به کشور ، بدون پاسخ مانده است .
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین چالش های فعالان اقتصادی کشور ، نرخ بالای سود بانکی است به تشریح روند رسیدگی به مشکلات موسسه مالی اعتباری کاسپین پرداخت و گفت اولین کسی که باید جلوی تخلفات برخی موسسات مالی واعتباری را بگیرد خود مردم هستند ؛ هر کجا که مشاهده کردند یک موسسه مالی سود بیش از حد متعارف می دهد، حتما شک کنند و در آن موسسه سپرده گذاری نکنند .
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اقدامات اخیر مجلس سنای آمریکا اشاره کرد و گفت با اینکه تبلیغ می شد اگر اقای روحانی رای بیاورد، چون سیاست تعامل با جهان را دنبال می کند، مسیر تعامل استمرار پیدا می کند و برجام اجرایی می شود، اما مشاهده کردیم که این گونه نشد و با رفتار خصمانه آمریکاها مواجه شدیم. وی افزود اکنون شاهد هستیم نه تنها بخشی از تحریم ها حل نشده، بلکه آمریکایی ها تحریم های جدید نیز تصویب کرده اند که این تیر خلاص بر برجام است
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار