بندرعباس؛

اجرای عملیات آب نگاری پیشرفته در بندر شهید رجایی

برای نخستین بار در بنادر کشور عملیات آب نگاری پیشرفته در بندر شهید رجایی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،عباس کمالی معاون مهندسی وعمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات هیدروگرافی (آب نگاری) پیشرفته و کانال دسترسی به آن با استفاده از تجهیزات روز دنیا و دستگاه عمق یاب چندپرتوی در مدت 5 روز اجرا شد.


وی افزود: هدف از اجرای این طرح دقیق تر کردن نقشه های بنادر و کانال های دریانوردی به منظور افزایش ایمنی ناوبری است.


معاون مهندسی وعمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:شناسایی محل های حساس زیست محیطی دریایی، شناسایی شناورها و اشیاء مغروقه در زیر دریا، تعیین نرخ رسوب گذاری، تخمین زمان انجام عملیات لایروبی و مشخص کردن محل تخلیه آن و شناسایی لوله گذاری با شفافیت و دقت بیشتر در نقشه های هیدروگرافی از مزایای اجرای این طرح است.


کمالی افزود:مهمترین و کاربردی ترین دستاورد عملیات هیدروگرافی برای حفظ ایمنی تردد شناورها در مناطق دریایی، تهیه نقشه های دریایی، اکتشاف معادن و منابع موجود در زیر آب، زمین شناسی بستر دریاها و مطالعه جنس رسوبات است.


بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.


بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.


بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار