رئیس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از تخلیه مدارس زلزله زده در این منطقه به علت آسیب‌های جدی خبر داد.

تخلیه مدارس زلزله زده شهرستان بجنورد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود اسدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: برخی از مدارس شهرستان بجنورد در زلزله اخیر دچار آسیب‌های جدی شده‌اند که هم اکنون چهار باب از این مدارس به دلیل خطرآفرینی به طور کامل تخلیه شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع 176 آموزشگاه در شهرستان بجنورد براثر زلزله به صورت جزئی و کلی دچار آسیب شده است، افزود: آسیب در 24 مدرسه جدی بوده و منتظر اظهارنظر کارشناسان سازمان نوسازی مدارس به منظور تخلیه و یا استفاده مقطعی از این فضاها هستیم.

اسدی یادآور شد: ساخت و ساز و مرمت این 24 آموزشگاه نیازمند 170 میلیارد ریال اعتبار بوده و تعمیرات جزئی مابقی مدارس نیز با تخصیص حدود 13 میلیارد ریال برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل خسارت ناشی از زلزله در مدارس فرسوده امکان برپایی کلاس های درس وجود ندارد در این راستا با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم، گفت: طی سال تحصیلی جدید 80 درصد کلاس‌های مقطع ابتدایی ، 40 درصد متوسطه اول و 15 درصد متوسطه دوم و فنی و حرفه ای به صورت دونوبته دایر می‌شود.

اسدی با بیان اینکه هیچ کلاس درسی در سطح مدارس به صورت سه نوبته برپا نخواهد شد، افزود: تلاش می کنیم تا از ظرفیت فضاهای فیزیکی موجود در ساماندهی کلاسهای درس نهایت استفاده را داشته باشیم.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.