اصفهان؛

هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است

رئیس اداره بنیاد شهید چادگان گفت: هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است و ما باید دنباله روی راه آنان باشیم و کارهایی که برای ترویج فرهنگ شهادت صورت می‌گیرد در مقابل حقی که آنان بر گردن ما دارند، کوتاهی نکبیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ولی‌اله مهدی‌خانی رئیس اداره بنیاد شهید چادگان در جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه است و ما باید به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 وی افزود: انتظار ما از ادارات این است که همکاری لازم را برای حضور بموقع در جلسات و مصوبات مربوط به آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند و با اداره بنیاد شهید همکاری و مشارکت داشته باشند.

مهدی اسدپور فرماندار چادگان بیان داشت: هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است و ما باید دنباله روی راه آنان باشیم و کارهایی که برای ترویج فرهنگ شهادت صورت می‌گیرد در مقابل حقی که آنان بر گردن ما دارند، کوتاهی نکبیم.

وی عنوان کرد: حرکت همه مسوولان را می طللبد باید تا فرهنگ ایثار وشهادت را نسل به نسل انتقال داده ودر بین جوانان ونوجوانان ترویج دهند تا با ایثارو شهادت بیشتر آشنا شوند.

رئیس اداره بنیاد شهید چادگان گفت: به منظور ارج نهادن به شهدا، ایثارگران و آزادگان شب شعر توسط ادره ارشاد اسلامی برگزار شود و شعری سروده شود که اسامی شهدا این شهر در آن گنجانده شود تا با تکثیر آن این فرهنگ به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

 وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم تا فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را به نسل‌های آتی منتقل کنیم و پیام شهدا را همیشه زنده نگه داریم.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه چادگان نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: خداوند شهدا را در قرآن کریم به ما شناسانده است و باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه‌تر از قبل در جامعه رواج دهیم چراکه همه ما مدیون شهدای هستیم؛ وصیت‌نامه شهدای شهرستان نیز باید جمع‌آوری و به صورت یک کتاب تدوین شود تا در اختیار مردم، جوانان و نسل‌های آینده قرار گیرد.

وی ابراز داشت: مبنای اصلی نظام جمهوری اسلامی قیام حضرت سیدالشهدا بود و به خاطر حریت و انسانیت و زنده نگه داشتن اسلام  آن را نهادینه ساختیم؛ برای برپایی این نظام هزینه‌های بالایی پرداخته شده و امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

عنایت‌اله امیرحاجی‌لو شهردار چادگان نیز در ادامه متذکر شد: 5 المان از شهدای گمنام شهر چادگان در دستور کار شهرداری است که تا کنون بیش از 60 درصد عملیات احداث آن اجرایی شده  و تا تیرماه به بهره‌بردای خواهد رسید.

وی یادآور شد: شهرداری چادگان در راستای خدمات‌رسانی به خانواده معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان در امر خدمات شهری و ساخت و ساز مسکن تخفیفات ویژه‌ای در نظر خواهد گرفت.

در این جلسه مقرر شد با هماهنگی بنیاد شهید شهرستان و با حضور اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانباران بازدید و نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام شود.

گفتنی است شهرستان چادگان 166 شهید، 230 جانباز و 15 آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.