105 نفر مبلغ بومی و غیر بومی امر تبلیغ شهرستان مهریز را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حمیدرضا عسکری رئيس اداره تبلیغات شهرستان مهریز گفت:اعزام مبلغ در راستای آموزش و تربیت جوانان 105 نفر مبلغ بومی و غیر بومی امر تبلیغ را انجام می دهند که اکثرا جوان و به روز و به فضای مجازی آشنا هستند.

عسکری افزود : امروزه در هر زمینه ای و در هر کجا و حتی در خارج از کشورهای اسلامی هرکجا مسلمانی هست اعزام مبلغی هم صورت گرفته است.

عسکری گفت : در حال حاضر 4 مدرسه اسلامی در شهرستان مهریر وجود دارد. که در آن 180 نفر مشغول به تحصیل هستند.

وی اشاره کرد: در بعد فرهنگی و آموزشی رتبه 12 کنور معارف از مدرسه صدر و چند رتبه تک رقمی را بدست آورده ایم. که این در تربیت کادر مجرب برای کشور در هر عرصه در حوزه امام صادق و رشته حقوق در آینده خیلی تأثیر گذار است.

رئيس اداره تبلیغات ادامه داد: تعداد روحانیون در مقایسه با درخواست شهرستان کم است که درخواست که داریم مردم فرزندان پسر خود را بیشتر برای وارد شدن به عرصه دین و حوزه های علمیه تشویق کنند.

عسکری گفت : در ماه رمضان 47 نفر مبلغ و3 مبلغه به خارج از شهرستان اعزام شده اند.

وی افزود: 8 خانه عالم در روستا وجود دارد و همچنین 2 خانه عالم دیگر هم در حال ساخت است که برای ساخت آن به بودجه 10 میلیون تومان نیاز است.

عسکری با اشاره به گفتمان دینی در شهرستان گفت: 35 گفتمان در این شهرستان با موضوع دانشجویی و حوزوی در مدارس با سخنران استانی و خارج از استان برگزار شده است.

وی گفت: تعداد کل مساجد در شهرستان مهریز 300  با 50 روحانی است که با کمبود روحانی مواجه هستیم.
رئيس اداره تبلیغات گفت : آزمون مدرسه صدرا در روز چهارشنبه با حضور 280 نفر از پسران و دختران در این شهرستان برگزار می شود.

عسکری در پایان به از مردم شهرستان دعوت کرد در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند ومسیر های راهپیمایی را از ابتدای خیابان ولیعصر به سمت میدان ولیعصر تا میعاد گاه نماز جمعه اعلام کرد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.