رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: در سال 95 تعداد 792 مورد بیماری سالک در اصفهان ثبت شده که عمده‌ترین کانون آن مربوط به پایگاه هشتم شکاری بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید ترک‌زاده امروز در کارگروه سلامت اظهار کرد: بیماری سالک در اصفهان شیوع بالایی دارد و از آن جا که با زندگی مردم در ارتباط است باید کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه 70 کانون خطر این بیماری را در مرکز بهداشت شماره یک شناسایی کرده‌ایم، افزود: شرایط انتخاب کانون‌های آلوده جهت اجرای برنامه کنترل مخزن و طعمه‌گذاری شامل بروز بیماری 5 در هزار، جمعیت بالای 500 هزار نفری آن منطقه و نظر کمیته فنی است تا اجازه جونده کشی صادر شود.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تصریح کرد: در سال 95 تعداد 792 مورد بیماری سالک در اصفهان ثبت شده که عمده‌ترین کانون آن مربوط به پایگاه هشتم شکاری بوده است.

ترک‌زاده اضافه کرد: سال گذشته برای مقابله با سالک 400 میلیون تومان هزینه شده که 214 میلیون آن تأمین اعتبار نشده است و مرکز از درآمدهای خود هزینه را پرداخت کرده است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم برای مقابله با سالک 170 میلیون تومان اعتبار نیاز داشته باشیم که مرحله اول آن انجام شده ولی 3 مرحله دیگر در همچنان باقی مانده است.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان خاطرنشان کرد: ورزنه، روستای فارفان، روستای جندان و پایگاه هشتم شکاری به مساحت 3 هزار هکتار و تردد 30 هزار نفری در آن در دستور کار پیشگیری و مقابله با سالک هستند، این کار در پایگاه هشتم شکاری به جهت حساسیت بیشتر تا شعاع هزار متری صورت خواهد گرفت.

ترک‌زاده ادامه داد: برای تأمین نیرو جهت طعمه‌گذاری و جونده‌کشی ناقل بیماری سالک، با بسیج سازندگی تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است و بازدیدهای میدانی مختلفی هم از روند اقدامات صورت می‌گیرد.

وی در پایان اذعان کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری سالک باید از تخلیه نخاله‌ها و پساب‌های ساختمانی جلوگیری شود.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.