425اصله چوب قاچاق در شهرستان رشت کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: اکیپ گشت فنی حفاظتی این اداره کل در حین بازدید از کارخانه های چوب بری حوزه شهرستان رشت مقدار زیادی از چوب آلات غیر مجاز را کشف و ضبط کرد .


سید علی سید رضایی افزود: ماموران حفاظتی و کارشناسان فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان حین گشت زنی و بادید از کارگاه های چوب بری حوزه استحفاظی شهرستان رشت در یکی از این کارخانه ها تعداد 125 اصله چوب تراش شده و 300 اصله تخته همگی از نوع درخت کاج را که هیچ گونه مجوزی اعم از پروانه حمل یا مجوز قطع نداشت را کشف و براساس قوانین و مقررات ضبط کردند .


وی گفت: چوب آلات کشف شده برای بررسی بیشتر و برآورد حجم به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری رشت تحویل تا پس از انجام مراحل قانونی و تنظیم پرونده تخلف برای تعیین مجازات خاطیان به محاکم قضایی احاله گردد.


مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان افزود:همچنین در ادامه این گشت در مسیر جاده رشت به آستانه اشرفیه نیز 33 اصله چوب جنگلی قطع شده که برای اختفا در میان بیشه های محوطه متروکه در حاشیه جاده جاسازی شده بود نیز کشف و ضبط شد.


سید علی سید رضایی اعلام کرد: این تعداد چوب جنگلی که عمدتا با طولی حدود یک و نیم تا دومتر و قطر های مختلف بوده است در حدود 3 متر مکعب را تشکیل می داد که از گونه های جنگلی ون ، توسکا ،گردو ، آزاد ،اوجا و خرمندی بوده است .


وی تصریح کرد: با توجه به اختفای این میزان از چوب های جنگلی،ضمن ضبط مقطوعات غیر مجاز ، صورت جلسه ای برای رسیدگی بیشتر برای جستجوی متخلف ویا متخلفان به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رشت ارجاع شد . 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.