مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین از آمادگی کامل نیروی انسانی و تجهیزات فنی این مرکز برای مواقع بحرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معصومی فر در کمیته آموزش ، تبلیغ و اطلاع رسانی پدافند غیر عامل گفت: ارزیابی نشان می دهد از حیث پیشگیری و مقابله با انواع تهدیدات دشمن اعم از فیزیکی یا سایبری، دستگاه‌ های مرتبط با حوزه آموزش و اطلاع‌ رسانی نمره قابل قبولی کسب کنند.

وی با بیان اینکه در این بخش نقاط ضعفی هم وجود دارد ، افزود : با هم افزایی بین دستگاه‌ های مختلف و پوشش مناسب می توان این مشکلات را رفع کرد.

معصومی فر ، با بیان اینکه زمانی بحث پدافند غیر عامل بیشتر حوزه های حفاظت فیزیکی تجهیزات، تأسیسات و مراکز حساس را در بر می‌گرفت ، گفت : پدافند غیرعامل به سمت آگاهی‌ رسانی، زیستی ، تغذیه ، دارو و زیر شاخه هایی از این دست تغییر یافته است.

وی گفت : اگر نتوان زیر ساخت های لازم برای مدیریت افکار عمومی در موقع بحرانی را فراهم کرد قطعا از این ناحیه حساس آسیب‌ خواهیم دید .


معصومی فر از ایجاد لایه های دوم و سوم سیگنال رسانی برای پوشش رادیو تلویزیون در رسانه ملی خبر داد و گفت : اگر در شرایط خاص و بحرانی نتوانستیم از طریق بستر های متعارف سیگنال ها را ارسال کنیم از لایه های پشتیبان استفاده خواهیم کرد .

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین با بیان اینکه می توان با شناخت آسیب‌ ها و استفاده درست از ظرفیت های پدافند غیرعامل نقشه های دشمنان را خنثی کرد، گفت : در تلاشیم تا راهکارهایی که منجر به گسترش اطلاع رسانی ، آموزش و آشنا کردن مردم با مفاهیم پدافندی در شرایط بحرانی می شود را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در دنیای رسانه و تلویزیون در کمتر از ۱۵ سال گذشته ۲۵ هزار شبکه ماهواره ای در دنیا ظهور کردند، گفت: از این تعداد ۱۶۲ شبکه فارسی زبان از طریق ماهواره در حال انتقال اندیشه های خود به مردم هستند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین افزود : اهداف این شبکه ها تغییر سبک زندگی ، باورها و هنجارهای اجتماعی مردم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان هم در این جلسه گفت : حفاظت از زیر ساخت ها و کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات احتمالی از مهمترین برنامه های امسال در حوزه پدافند غیر عامل است.

افشار، افزایش امنیت در حوزه های امنیت غذایی ، دارویی و آب را از دیگر برنامه های اولویت دار استان در سال جاری دانست.

مدیر کل پدافند غیر عامل آموزش ، تبلیغ و اطلاع رسانی را یکی از مهمترین حوزه‌های پدافند غیرعامل در سال ۹۶ دانست و افزود : در سالهای گذشته موضوع پدافند غیر عامل را در دستگاه های اجرایی آموزش داده شده است و سعی داریم در سال جاری مردم را با موضوعات و مفاهیم پدافند غیرعامل آشنا کنیم.

افشار اضافه کرد : بر اساس قانون بودجه امسال دستگاه ها اجرایی مکلف هستند یک درصد از اعتبارات خود را در حوزه پدافند غیر عامل هزینه کنند.

وی افزود : برنامه های متناسب با هر دستگاه در شورای پدافند غیر عامل تدوین شده است و دستگاه ها مکلف به اجرا هستند.

سیاهکالی مرادی معاون برنامه ریزی صدا و سیما ی قزوین هم در این جلسه گفت : ساخت استودیو پدافندی و واحد سیار نزدیک به ۶ سال است که در اولویت برنامه‌های پدافندغیر عامل قرار گرفته اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است که نیازمند عزم جدی تر هستیم .

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.