وزیر نیرو گفت: یک نیروگاه بادی در زابل و دو نیروگاه بخار در ایرنشهر و چابهار احداث می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمید چیت‌چیان عصر امروز در نشست با مدیران زیرمجموعه وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: پس از بازدیدی که اخیرا از سیستان و بلوچستان داشتیم، جلسه تجدیدنظر در تعرفه برق سیستان و بلوچستان برگزار و مقرر شد تعرفه برق این منطقه کاهش یابد اگر چه اقدام خوبی است اما کافی نیست.

وزیر نیرو افزود: برای برطرف کردن مشکلات این استان در بخش وزارت نیرو، تصمیمات خوبی داشتیم دو سرمایه‌گذار خارجی آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در زاهدان را دارند.

این مسئول ادامه داد: اما این سرمایه‌گذاران با برنامه عملیاتی که در دست انجام دارند، نمی‌توانند به این زودی مشکل جدی منطقه سیستان را برطرف کنند بنابراین تصیم گرفته شد و یک نیروگاه برق با سرمایه‌گذاری دولت در این منطقه احداث شود.

وی گفت: همچنین نیروگاه بخار ایرانشهر و چابهار نیز باید احداث شود، 21 سرمایه گذار بخش خصوصی مجوز احداث نیروگاه بادی در بخش میل نادر را دریافت کرده‌اند.

چیت‌چیان گفت: در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی، در یک الی دو سال آینده شاهد چهره دیگری از صنعت آب و خدمات ارزشمند در این بخش خواهیم بود.
وی بیان کرد: ایجاد ۲۰ مگاوات نیروگاه پراکنده در ۲۵ نقطه ضروری است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.