مقالات کارکنان امور آبفاشهری نور در کنفرانسهای ملی و بین المللی گواهی پذیرش دریافت می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قبادی مدیر امور آبفاشهری نور گفت: دومقاله ارایه شده با عناوین آنالیز میزان فلوئور و کلسیم موجود در منابع آب شرب شهرستان نور  و حذف فلزات سنگین مس و روی با جاذب کیتوسان توسط همکاران محقق این امور در کنفرانس ملی علوم و مهندسی جداسازی و کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست ایران موفق به دریافت گواهی پذیرش مقاله شدند.

وی افزود: این مقاله توسط دکتر جواد موسوی، هاجر پیش سرایان و مهدیه جاودانی به منظور ارتقای فعالیتهای آزمایشگاهی و پژوهشی در این کنفرانس ارایه شد.

مدیر امور آبفاشهری نور با بیان اینکه کلسیم و فلوئور از جمله عناصر ضروری در ساختمان استخوان ها و دندان ها است گفت: یکی از مهمترین راهکارهای تامین این عناصر ، آب آشامیدنی است بنابراین تعیین مقدار آن در آب های آشامیدنی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

قبادی از پذیرش مقاله مروری تحت عنوان حذف فلزات سنگین مس و روی با جاذب کیتوسان در چهارمین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست ایران خبر داد و افزود: در این مقاله به بررسی روشها، شرایط و نتایج پژوهش هایی که از کیتوسان به عنوان پایه جاذب استفاده می شود، پرداخته شد.

وی گفت: به طور کلی فلزات سنگین در نتیجه فرسایش خاک فوران آتشفشانی، بارشهای جوی، تخلیه پساب حاصل از صنایع گوناگون به اکوسیستم های آبی وارد می شوند.

قبادی افزود: آلودگی های ناشی از یونهای فلزات سنگین موجود در پساب واحدهای صنعتی از مهمترین و خطرناکترین   آلوده کنندهای محیط زیست محسوب می شوند بنابراین حذف و یا کاهش انها به مقدار استاندارد یکی از مسایل مهم در جوامع امروز تلقی می شود.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.