مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت:با توجه به وجود منشأ آلودگی خارجی و داخلی در خراسان شمالی وضعیت هوا به مرز هشدار رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛سید اصغر مطهری مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست خراسان شمالی با بیان این که در چند روز گذشته براثر شرایط جوی شاهد بروز گرد و غبار و آلودگی در استان به‌ویژه در بجنورد بوده‌ایم، اظهار کرد: با توجه به اینکه فقط در مرکز استان دستگاه پایش آلودگی هوا وجود دارد ،بر اساس سنجش این مرکز، آلودگی در چند روز گذشته در بجنورد برای گروه‌های حساس به مرز هشدار رسید.

وی افزود: بیشترین منشأ آلودگی در چند روز گذشته که یک روز شرایط ناسالم و دو روز وضعیت نزدیک به هشدار را در مرکز استان رقم زد، منشأ داخلی و محلی بود.

 وی تصریح کرد: زمین‌های شخم زده‌شده و آماده کشت، عرصه‌هایی که پوشش گیاهی آن به سبب چرای بیش‌ازحد از بین رفته و نیز تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر از مهم‌ترین دلایل ایجاد گرد و غبار و آلودگی محلی در مرکز استان هستند و یا این عوامل بروز آلودگی را تشدید می‌کنند.

مطهری گفت: از ابتدای امسال تاکنون چندین روز آلوده در استان وجود داشته که بیشتر با منشأ محلی و به دلیل خشکی هوا، کاهش بارندگی و کاهش پوشش گیاهی بوده است.

وی بابیان اینکه برای حل این معضل طرح مطالعات شناسایی کانون ریز گردها در استان در حال پیگیری است، گفت: مقررشده این طرح در شورای برنامه‌ریزی مطرح شود تا بتوانیم اعتبار برای ارائه راهکار جذب کنیم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.