افزایش دمای هوای پرتغال در روز سه‌شنبه ممکن است به گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌های این کشور منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، مقامات حفاظت مدنی پرتغال اعلام کردند: پیش‌بینی افزایش دمای هوا در روز سه‌شنبه می‌تواند تلاش نیروهای آتش نشانی برای مهار آتش را بی‌نتیجه کند. دمای هوای پرتغال در روز سه‌شنبه به بالاترین سطح و 38 درجه سانتی گراد خواهد رسید و وزش باد هم می تواند این آتش‌سوزی‌ها را گسترش دهد.

مقامات حفاظت مدنی پرتغال همچنین اعلام کردند: اگرچه 70 درصد آتش هم‌اکنون تحت کنترل است، همچنان نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد.

از روز شنبه تاکنون دست‌کم 64 نفر در این آتش‌سوزی‌ها کشته و بیش از 130 نفر زخمی شده‌اند. آخرین قربانی هم یک آتش‌نشان 40 ساله بود که در بیمارستان جان باخت.

دولت پرتغال در منطقه جنگلی «پیدروگو گراندی» در شمال شرق لیسبون، پایتخت، وضع فوق‌العاده اعلام کرد.

رئیس بخش حفاظت مدنی پرتغال اعلام کرد: همچنان در خصوص آتش‌‌سوزی که مهار نشده است، نگرانی‌هایی وجود دارد. این یک عملیات بسیار پیچیده بود و بسیاری از ساکنان مجبور شده‌اند خانه‌های خود را ترک کنند.

گزارشها حاکی از آن است که بیش از 1000 آتش نشان برای خاموش کردن این آتش‌سوزی گسترده بسیج شده‌اند. پلیس اعلام کرد این آتش‌سوزی‌ها از روز شنبه و به دنبال وقوع رعد و برق و در اثر شدت گرما آغاز شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار