مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: طبق هدف گذاری انجام شده، افزایش تعداد رایزن‌های تجاری ایران از ۲۱ به ۵۰ نفر است، که البته این امر نیاز به تأمین منابع مالی دارد که باید توسط سازمان برنامه و بودجه برای سازمان توسعه تجارت تعیین شود.

محمدرضا مودودی مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت و قائم مقام سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تعداد رایزن‌های تجاری ایران در دنیا کم است، گفت: طبق هدف گذاری انجام شده، افزایش تعداد رایزن های تجاری ایران از 21 به 50 نفر است، که البته این امر نیاز به تأمین منابع مالی دارد که باید توسط سازمان برنامه و بودجه برای سازمان توسعه تجارت تعیین شود.

مودودی تأکید کرد: در صورتیکه بتوانیم بخشی از فن‌آوری تولیدی خود را در حوزه هایی مانند IT ارتقاء دهیم و زیرساخت های لازم را در داخل کشور فراهم کنیم، می توانیم تعداد رایزن‌ها را در کشورهای اروپایی افزایش دهیم.

مشاور وزیر صنعت،معدن وتجارت با انتقاد از عملکرد اتاق بازرگانی یادآور شد: اگر اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی در حوزه صادرات، بخشی از منابع خود را به افزایش تعداد رایزن‌های بازرگانی در کل دنیا اختصاص دهد ، شاهد عملکرد بهتری در این زمینه خواهیم بود.


انتهای پیام/

تحول در نگاه و اعزام رایزنان بازرگانی لازم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار