مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قرار بود دولت به صادرکنندگان فرش دستباف یارانهای را اختصاص دهد اما بهدلیل کمبود بودجه این اتفاق تا بهحال رخ نداده است.
وی در ادامه افزود: عمده صادرات فرشهای ایرانی به اروپا و آمریکا است بنابراین باید در سطح کلان، تبلیغات خوبی در دنیا برای فرش دستباف داشته باشیم تا این هنر را به کشورهای جهان بشناسانیم و این کار عمدتاً از تشکیلات و سازمان خاصی برخوردار است و بودجه خوبی میخواهد؛ این در حالی است که بخشی از این تبلیغات باید واقعاً با نظر سازمان ملی فرش انجام شود؛ درحالیکه هماکنون، این نقطهضعف فرش ایران است که بعد از برداشتن تحریم، که نسل جدید و جوان آمریکا روی کار آمدهاند، اطلاع چندانی از فرش ایرانی ندارند و طرح و رنگ و نقشههای ایرانی را نمیشناسند، پس نیاز است که بیشتر تبلیغ صورت گیرد.
عراقچی با اشاره به اهمیت تبلیغات در بازیابی بازارهای صادراتی فرش، اظهار داشت: تأمین منابع مالی لازم برای تبلیغات مؤثر در خارج از کشور از عهده بخش خصوصی بر نمیآید و حمایت دولت در این زمینه ضروری بهنظر می رسد.
رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تصریح کرد: اگر بازار خوبی پیدا کنیم، تولید فرش افزایش مییابد و جای نگرانی نیست که اگر بتوانیم بازارهای فرش را فعال کنیم و برای آنها نیز بازاریابی صورت گیرد، پاسخگوی نیاز خواهد بود.
رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در خاتمه یادآور شد: اگر خرید و فروش فرش دستباف را در داخل تسهیل کنیم، از یک کارخانهای که دو میلیون نفر در آن مشغول به کار هستند، حمایت کردهایم .
انتهای پیام/