اظهارات نامزد سمت معاونت وزیر دفاع آمریکا برای سناتور جمهوری‌خواه خوشایند نبود و مک‌کین وی را تهدید کرد.

مک‌کین نامزد سمت معاونت وزیر دفاع آمریکا را تهدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «جان مک‌کین»، سناتور ایالت آریزونای آمریکا پس از شنیدن اظهارات «شاناهان»، نامزد ترامپ برای تصدی سمت معاونت وزیر دفاع آمریکا و نارضایتی از آن، تهدید کرد جلوی رسیدن او به این سمت را می‌گیرد.

مک‌کین -که رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا است- در این باره اعلام کرد: «شروع خوبی نیست. شروع خوبی نیست. آقای شاناهان یا این کار را دیگر انجام نده یا اسمت برای رأی‌گیری در این کمیته مطرح نخواهد شد».


در واقع مک‌کین، شاناهان را که جلسه‌ استماعش در حال برگزاری بود تهدید کرد.

شاناهان چند ماه پیش به عنوان نامزد تصدی این سمت معرفی شده بود ولی فرآیند کناره‌گیری وی از تعهدات مالی‌اش طولانی شد و جلسه‌ استماعش دیرتر برگزار شد.


در این جلسه مک‌کین از شاناهان پرسید با فراهم کردن کمک دفاعی برای اوکراین که در جنگ با جدایی‌طلبان در شرق این کشور بسر می‎برد، موافق است یا خیر؟

شاناهان در پاسخ گفت: «قرار دادن تجهیزات نظامی مرگبار در اختیار اوکراین، که در حال حاضر بخشی از برنامه‌ امنیتی ماست، گزینه‌ای است که من پس از تأیید صلاحیتم آن را به طور دقیق بررسی می‌کنم. من هنوز به اطلاعات طبقه‌بندی شده در خصوص تنش‌های روسیه و اوکراین و تأثیر کمک امنیتی ما بر آن‌ها (مقامات کی‌یف) اطلاعی ندارم».


مک‌کین که حامی همیشگی تجهیز تسلیحاتی اوکراین است، از پاسخ شاناهان راضی نبود و در این خصوص به او هشدار داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار