به یاد شهید دکتر چمران ساوه ای سردار شجاع و عارف جبهه های نور، 31 خردارد سالروز شهادتش روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛شهید دکتر چمران ساوه ای سردار شجاع و عارف جبهه های نور در31 خرداد 36 سال پیش در دهلاویه آسمانی شد و سالروز شهادتش روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.

دکتر مصطفی چمران در سال 1311 به دنیا آمد و با گذراندن تحصیلات متوسطه راهی دانشگاه تهران شد و رشته الکترومکانیک را به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در فیزیک پلاسما درجه دکتری کسب کرد.

وی پس از گذراندن آموزش‌های نظامی در مصر، به لبنان رفت و به همراه امام موسی صدر، در تشکیل جنبش امل نقش مؤثری داشت و از فرماندهان آن بود.

شهید چمران سردار شجاع و عارف جبهه های نورعلیه ظلمت اگرچه می توانست با تحصیلات عالیه خود رفاه دنیوی برای خود داشته باشد، اما تعلقات دنیوی را رها کرد و با ایمانی مستحکم و عزمی راسخ با کفر و الحاد مبارزه و در راه صیانت از اسلام سالها مجاهدت کرد.

شهید چمران با بهره گیری از ایمان الهی و فرماندهی مقتدرانه اش سلسله عملیات نامنظمی را برای شکست دشمن و مجد و عظمت میهن اسلامی طراحی و با موفقیت انجام داد.

دکتر چمران در جریان جنگ عراق علیه ایران در هنگام سرکشی به یکی از مناطق جنگی در دهلاویه، مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

دکتر چمران اصالتا اهل روستا ی چمران از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه در استان مرکزی است.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.