علی توکلی کوهنورد جانباز الیگودرزی توانست به بام ایران قله۵۶۷۱ متر دماوند صعود کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی توکلی گفت:با هماهنگی قبلی با استاد جبار باقریان از پیشکسوتان کوهنوردی شهرستان کلاردشت روز چهارشنبه ۲۴ خرداد از محل قرارگاه کوهنوردی پلور ساعت ۱۲ با یک دستگاه خودروی ویژه منطقه عازم مسجد صاحب الزمان که در ارتفاع ۳۰۰۰ متری است شدیم و پس از آماده سازی وسایل،ساعت ۱۳  به سمت بارگاه سوم که در ارتفاع ۴۲۰۰ متری است برنامه کوهپیمایی را آغاز کردیم و سساعت ۱۶:۳۰ به پناهگاه بارگاه سوم رسیدیم.


این جانبازکوهنورد افزود:پس از شب مانی و استراحت صبح پنجشنبه ۲۵ خرداد ساعت ۶ صبح از محل بارگاه سوم عملیات صعود قله را با سرپرستی و سرقدمی استاد جبار باقریان آغاز و علی رغم وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر درساعت ، شیب های تند و طویل مسیر را با درایت و دقت تمام طی کرده و پس از ۵ ساعت و نیم ساعت ۱۱:۳۰ برفراز قله دماوند با ارتفاع ۵۶۷۱ متر و بلندترین قله ایران عزیز ایستادیم .

 

وی گفت:پس از ۱۵ دقیقه با توجه به شرایط جوی نامساعد ، سریع قله را ترک و با ۲ساعت و ۱۵ دقیقه عملیات فرود ساعت ۱۴ در بارگاه سوم حاضر و سپس عازم مسجد صاحب الزمان شده و برنامه صعود ۳ نفره ما در قرارگاه کوهنوردی پلور ، ساعت ۱۸ به پایان رسید .


وی افزود:ویژگی این برنامه اجرای صحیح و حرفه‌ای، با دقت و سرعت قابل ملاحظه مسیر‌های صعود می‌باشد؛ شرایط جوی ناشی از سرعت بالای باد نیز بر سختی صعود افزوده بود،در این صعود، استاد جبار باقریان از کلاردشت بعنوان مربی، سرپرست و سرقدم برنامه و آقای نیما رمضانیان از کلاردشت بعنوان همنورد بنده را همراهی می‌کردند.

توکلی گفت:ضمنا این صعود در ادامه سلسله برنامه های صعود بنده به ۳۱ قله ۳۱ استان کشور عزیزم انجام و چهارمین صعود موفق من به قله دماوند می باشد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.