سفیر ایران در آنکارا با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای به حاشیه راندن موضوع فلسطین، گفت:مسئولیت سنگینی جهت برهم زدن بازی شوم جبهه صهیونیسم، در منطقه داریم.

سفیر ایران در آنکارا: مسئولیت سنگینی برای برهم زدن بازی شوم صهیونیسم در منطقه داریمبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم طاهریان در جمع روسای اندیشکده های ایرام، اورسام، آویم ، آنکاسام و علمای الهیات ترکیه گفت : مطالعه و تحقیق پیرامون راه‌های گسترش ،توسعه مناسبات و همکاری های دوجانبه برای حل و فصل مسائل و ارائه راه حل برای غلبه بر مشکلات منطقه‌ای از سوی اندیشکده ها بسیار مهم و ضروری است و در این مراکز نقش متفکران برای طراحی روش‌های خرد گرایانه در حوزه کاهش تنش ها و توسعه فضای سازنده بسیار حائز اهمیت است.

طاهریان با اشاره به بحرانهای متنوع منطقه و بازیهای پیچیده صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آنها برای تولید بحران و جنگ‌افروزی گفت: خواست صهیونیست‌ها این است که موضوع فلسطین و مظلومیت این ملت در نتیجه فتنه‌های متنوع در منطقه به حاشیه رانده شده و به فراموشی سپرده شود.بر این اساس ما مسئولیت سنگینی جهت برهم زدن بازی شوم جبهه صهیونیسم، در منطقه داریم.

وی با ابراز آمادگی کامل ایران برای توسعه تماس‌های فکری، تحقیقانی و مطالعاتی با موسسات فکری ترکیه تصریح نمود: مراکز علمی، دینی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران آماده‌اند با موسسات و مراکز علمی فرهنگی ترکیه در کلیه زمینه‌های مورد علاقه دو جانبه و منطقه‌ای مشارکت و همکاری کنند.

سفیر کشورمان همچنین در دیدار با روسای اندیشکده‌های ترکیه اهمیت توسعه روابط، مشارکت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی میان اندیشکده‌ها، مراکز فکر و دانشگاه‌های ایران و ترکیه را در جهت هم‌افزایی، گسترش مناسبات و روابط علمی فرهنگی میان دو کشور ضروری دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار