وزیر فرهنگ ارشاد گفت: با بررسی‌های انجام شده مقرر شد فیلم‌های توقیفی یک بار مورد بازبینی قرار بگیرند و توسط شورای تخصصی اصلاحات لازم انجام شود.

صالحی‌امیری: فیلم‌های توقیفی در شورای تخصصی بازبینی می‌شوندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: با بررسی‌های انجام شده مقرر شد فیلم‌های توقیفی یک بار مورد بازبینی قرار بگیرند و توسط شورای تخصصی اصلاحات لازم انجام شود.

وی افزود: اگر اصلاحات لازم فیلم‌های توقیفی اعمال شود، مجددا در شورا مورد تایید قرار می‌گیرد و این فیلم‌ها امکان اکران پیدا می‌کنند در غیر این صورت رسما اعلام می ‌شود بلاتکلیف نیستند. هدف ما خروج فیلم‌های بدون مجوز از بلاتکلیفی است و در تلاشیم فیلم‌هایی که امکان اصلاح دارند را اصلاح کنیم.

وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: شورای تخصصی فیلم‌ها را مورد بازبینی قرار داده و اگر اصلاحات لازم که در چهارچوب مبانی تعریف شده در نظام سینمایی است اعمال شود، مجوز لازم را می‌گیرند و اگر اصلاحات اعمال نشود این فیلم‌ها مجوزی دریافت نخواهند کرد.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همچنین در حوزه کتاب هم اصلاحاتی تعریف شده و در مواردی که این اصلاحات انجام شود مجوز انتشار صادر خواهد شد. در حال حاضر در حوزه کتاب هیچ مسئله‌ای وجود ندارد و رابطه‌ای منطقی میان مولف، ناشر و وزارت فرهنگ برقرار است.

وی تصریح کرد: در فضای فعلی با توجه به تذکرات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم و ایجاد ساز وکارهای جدید برای اصلاح روش‌ها و دقت بیشتر در فرایند نظارت و تصمیم‌گیری خواهد بود.

وزیر فرهنگ اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری برای وزارت ارشاد فصل الخطاب است و در حال حاضر جهت‌گیری ما در راستای اهداف نظام انقلاب و اهداف بالادستی است.

انتهای پیام/

 

بیانات مقام معظم رهبری برای وزارت ارشاد فصل الخطاب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار