فرماندار نمین گفت: اولین دستگاه برش سنگ عقیق معدن کشور توسط یک شرکت خصوصی در شهرستان نمین طراحی و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد عبدالعلی پور در بازدید از کارخانه برش و تولید سنگ عقیق شهرستان نمین افزود: طراحی و تولید دستگاه برش سنگ معدن عقیق (مونو وایر) توسط کارکنان یک شرکت بخش خصوصی با هزینه سه میلیارد ریال انجام شده است.

وی گفت: ارزش مشابه خارجی این دستگاه بالای 10 میلیارد ریال بوده و این امر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم نیاز به واردات تجهیزات از کشورهای خارجی اقدامی شایسته به حساب می آید.

فرماندار نمین اظهار کرد: این دستگاه برای برش سنگ‌ های سنگین وزن عقیق طراحی شده و با داشتن استحکام و ظرفیت بالا برای سنگ‌ های سنگین وزن به کار گرفته می‌شود.

عبدالعلی پور افزود: این محصول برای صادرات به کشورهای چین و اروپا معرفی شده که برغم درخواست کشورهای شیخ نشین حاضر به خام فروشی و فروش با سود کم نشده ایم.

وی گفت: این شرکت فعال در بخش خصوصی در سال ‌های گذشته فرآوری محصول را به صورت دستی انجام می ‌داد اما امروز توانسته با گسترش فعالیت خود در راستای استخراج عقیق ، این جواهر را به صورت صنعتی و به شکل اسلپ به جهانیان معرفی و عرضه کند.


فرماندار نمین اظهارامیدواری کرد عقیق نمین نیز در کنار سایر صنایع دستی اردبیل شهرت جهانی یافته و جهانیان به خوبی با کیفیت خاص و خارق العاده سنگ ‌های معدنی شهرستان نمین آشنا شوند.

 

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.